• Marty1980

Tips på bra och mysig restaurang i Göteborg tack!

Hej på er!

Jag och min sambo ska snart iväg på en liten minihelg i Göteborg och bara mysa. Vi ska bo på Gothia towers. Jag undrar om det är någon här inne som skulle kunna tipsa om en bra restaurang i centrala göteborg, gärna i närheten av Gothia men ingettvång. Det spelar inte så stor roll vilken typ av restaurang det är bara det är gott och trevligt där.

• Svar på tråden Tips på bra och mysig restaurang i Göteborg tack!
  • 75majasmamma

mmm älskar oxå La Gondola pasta och pizza mmm jättegott

• Centrina

Det beror ju lite på vad du är ute efter för typ av restaurang. En som jag verkligen kan rekomendera om du vill ha en romantisk trevlig reataurang där du kan äta superbra mat till bra priser är Caleo. Är du ute efter typ en pizza eller liknande är den inte rätt. Ligger centralt och bra vid Kungsportsavenyn/Engelbrektsgatan ca 5-10 min promenad från Gothia Towers. Kika in på deras hemsida och kolla om det är något sådant du tänkt dig! Hoppas ni får en jättebra helg i Göteborg!

www.caleo.se/

• miss Y

Är man sugen på pasta ska man gå på PastaHaus.
    Själv är jag inte så impad av La Gondola.
    Amazing Thai har ett bra utbud av sin thaibuffé (3-rätters, då buffén är varmrätten och glass som efterrätt)
    Sugen på vegetariskt/veganskt och det inte måste vara ett classy ställe så kan jag rekommendera Solrosen.

• scrapparlotta

Ang. La gondola......deras pasta är ju supergod (aldrig provat pizzorna), men dom har ju mer än det. Nu kommer jag inte ihåg vad rätten heter, men nåt med vitlöks-fläskfile (heter nåt annat) som man måste vara 2 att beställa....Jisses första gången jag åt den var magiskt. Bara såååååå gott:)

• Liten Karin

Caleo absolut! Underbar mat och SÅ trevlig personal! Allt till bra priser. Det går inte att boka bord så det är bra om man inte kommer på de mest självklara middagstiderna. Fast om det blir lite väntetid så är det väldigt mysigt att sitta i bardelen och dricka ett glas vin. Då blir man bjuden på världens godaste oliver.
    Kan inte rekommendera La Gondola om man är ute efter ett mysigt trevligt restaurangbesök. Man får mycket mat och det är billigt men inget utöver det vanliga.

• miss Y

kikkan:
    jag har ju inte testat deras pasta så de använder vetemjöl och inte durumvete (tål inte pasta med vetemjöl i) men min sambo har ätit deras pasta. Han va inte så impad, inte i jämförelse med PastaHaus (vårt favvoställe, mysigt, bra priser, mkt god mat, rejäla portioner, trevlig personal, etc.). Jag har ätit deras plankor, helt ok men inte mer än så.

Men smaken är som baken... å tur är väl det annars hade livet varit tråkigt

• mariliza

Jag hade absolut inte gått på La Gondola! Tråkig mat, och tråkig atmosfär. En liten tvärgata från avenyn ligger en grekisk restaurang som heter Svarta Oliver, hur mysig som helst, och underbart god mat! Annars har som någon annan tipsat om Taras, en turkisk/grekisk restaurang som ligger på Södra vägen, de har också jättegod mat. Andra ställen som ligger på Södra vägen är ju Pasta +, och Restaurang Söder, bägge har grymt goda pastarätter. På Engelbrektsgatan, precis intill Heden, ligger Athena, ett grekiskt ställe, som har supergod mat med!

Lycka till!

• oOHildaOo

Amazing Thai är hur gott som helst! Du får själv välja de saker du vill ha på en tallrik o så steker de upp det åt dig! När du kollar på! Maten är dundergood =)

• Marty1980

Tack för alla tips!
    Jag hade tänkt nån kvarterskrog....jag vill helst inte ha nån mitt på avenyn för det känns för att man betalar mer för läget än för maten....den erfarenheten har jag sen innan.
    Vi åt på Svarta Oliver sist vi var i Götet och det var riktigt trevligt och god mat där....kanske det blir där, men det är ju alltid kul att prova nåt annat.
    Ska nu kolla lite på Caleo och Taras. Men det är nog något i den stilen jag hade tänkt.

• mommo67

Hej

Gå in annars på gp.se och vidare till krubbkollen, där de recenserar många fina lite mindre restuaranger med bra priser, bl.a. nämner de Meze en liten restaurang på vasagatan 6 grekisk-turkisk mat, jättegott.

• Kim och Mike

Tänkt tipsa om Taras på berzeli gatan (Inte långt ifrån gothia tower) God o billig mat samt mysig restaurang över lag...En av mina favoriter

• sunbrizz

Hej!
    Jag tycker ni ska gå på Cyrano som ligger på prinsgatan. En tvärgata till Linnegatatn. Litet, mysigt och massa stämmning!
    Det är en Fransk restaurang.. Liten så inte plattsgaranti

Svar på tråden Tips på bra och mysig restaurang i Göteborg tack!