Du måste logga in för att svara i en tråd.

• truehappiness

norrköping vs finspång mvc

Finns de någon som har erfarenhet av dessa?
    Och kan rekommendera, eller berätta bra/dåligt?
    Bor mellan dessa två städer, har skrivit in mig på norrköping (bara för att vi oftast är där) men börja få funderingar på om jag ska byta till finspång, då norrköping berätta att de va mindre körigt där och lättare att få tid...hmmm men vet inte...nån som kan råda mig?

• Svar på tråden norrköping vs finspång mvc
  • Lia85

När jag var gravid gick jag i norrköping o det va helt ok. Skulle jag bli gravid nu skulle jag absolut gå till Lovisamottagningens privata mödravård i Norrköping. Den BM som hade föräldrautbildningen jag gick på jobbar där o hon är underbar. Där brukar det adrig va problem med tider när jag ringer för att få p-piller.

• truehappiness

okey, har läst lite om den också (lovisa)... jag är juh som sagt nybörjare på detta första barnnet...så de finns så många frågor..hehe... men om de e privat vad kostar de? eller går de genom kommun? hur blir de när man väl ska kläcka knodden? Vilken vecka fick du komma till mvc första gången?

• luull

Jag gick i Norrköping inga problem dom var jätte duktiga på mvc men skillnad var det på kk som jag fick gå till innan man blev kallad till mvc där var det otrevligt och dålig information.
    men mycket hänger nog på person kemin det är ju många hormonen som spökar .

• FridaE

Helt okej på Norrköping. Gick där med mitt första barn men med andra gick jag på en privatkliniken Lovisa (oxå gratis) och där trivdes jag mycket bättre, dte blev mer personligt och trevligare tyckte jag. Tyckte inte jag fick någon bra kontakt med BM på lasarettets MVC men det kan ju vara individuellt och det finns ju fler BM än den jag hade.

• Lia85

Lovisa är också gratis som FridaE skrev. Jättemysigt ställe.

• FridaE

På vanliga lasarettet hade jag inskrivning v 11+3 och på Lovisa i vecka 12+3 men jag tänkte först gå på vanliga MVC och då hade jag inskrivning i v 14 någon gång. Iofs brukar inskrivningen bli lite senare med andra barnet.

Svar på tråden norrköping vs finspång mvc