• truehappiness

norrköping vs finspång mvc

Finns de någon som har erfarenhet av dessa?
    Och kan rekommendera, eller berätta bra/dåligt?
    Bor mellan dessa två städer, har skrivit in mig på norrköping (bara för att vi oftast är där) men börja få funderingar på om jag ska byta till finspång, då norrköping berätta att de va mindre körigt där och lättare att få tid...hmmm men vet inte...nån som kan råda mig?

• Svar på tråden norrköping vs finspång mvc
  • Lia85

Nej, på förlossningen arbetar det andra BM. En del roterar mellan MVC, BB o förlossningen, men de allra flesta jobbar bara på förlossningen &/el BB. BM på Lovisa har jobbat på Vrinnevi i många år innan de började på Lovisa -05 tror jag att det var.

• Lia85

FridaE:
    Ja, hon är underbar! Min plutt blir ju 7 i sommar så det va ju ett tag sen jag hade henne på föräldrautbildningen, men hon minns iaf. Hon va o hälsa på när jag låg på BB, för hon hade sett att jag hade fött, det gjorde inte ens min vanliga BM.
    Vi har alltid trevlig snackstunder när dte är dags för nytt recept Måste förresten ringa o beställa tid. Ska lämna cellprov o det sa hon att jag kunde göra hos henne om jag inte ville göra det på vrinnevi, o jag gör det mycket hellre hos henne. Så kul är det ju inte att gyn-undersökas, så då är det ju skönt m någon man känner sig trygg med.

Längtar tills nästa grav så jag får gå där då

• FridaE

Lia85: Jaavisst, om det blir någon mer graviditet här blir det oxå Lovisa och Margareta!!

• Lia85

TS:
    JA, absolut!
    Man märker en otrolig skillnad bara i väntrummet. På sjukhuset få man sitta i små väntrum utanför sin o nån annans BMs rum. På Lovisa är det fotöljer o lugn musik som gäller.

• truehappiness

vet nån vilket nummer man ska ringa på??? hittar lite olika..

Men då kanske jag ska fråga om man får margareta då?

• Lia85

011-16 44 19
    Ja, be att få komma till Margareta, hon är super

• truehappiness

Okey:) Låter juh väldigt bra där här:) Om jag minns rätt är de massa blodprov som ska göras också va?

• Lia85

Ja, HIV-test, klamydia (om det nu är blodprov *okunnig*), kolla att du är vacc mot röda hund och blodgruppsbestämmelse. Sen är det stick i fingret för att kolla hb o blodsocker.

• Lia85

Det kan du göra som du vill. Spelar ingen roll i vilken ordning du gör det.

• truehappiness

okey men då ska jag ta och ringa till lovisa...känndes som att de skulle blir en bättre upplevelse:)

Tack för alla råd och svar!

• truehappiness

Sådär ja! Då har jag vart i kontakt med Lovisa mottagningen och fick en tid till inskrivning den 28 april hos bm margareta:)

• Lia85

Va kul! Hoppas du blir lika nöjd som vi andrar verkar vara!

• truehappiness

Ja, de blir jag nog:)
    Kom på en sak bara, när bokade på vrinnevi då fick jag juh 2 tider info och iskrivning, har de satt ihop dem till ett på Lovisa? Glömde bort att fråga...Tyckte de va lite komiskt att de vart samma datum som jag hade på vrinnevi..hehe

• Lia85

Det vet jag inte. När jag väntade Gabriel så var det bara inskrivning i v 11. Info fick jag på posten när vi bokat inskrivningstid

Svar på tråden norrköping vs finspång mvc