• Lia85

norrköping vs finspång mvc

När jag var gravid gick jag i norrköping o det va helt ok. Skulle jag bli gravid nu skulle jag absolut gå till Lovisamottagningens privata mödravård i Norrköping. Den BM som hade föräldrautbildningen jag gick på jobbar där o hon är underbar. Där brukar det adrig va problem med tider när jag ringer för att få p-piller.

• Lia85

Lovisa är också gratis som FridaE skrev. Jättemysigt ställe.

• Lia85

Jag var på inskrivning i v.11 på sjukhuset, men fick iofs veta att jag var gravid i v.8.

• Lia85

TS, nej, du ska gå där hela graviditeten så det är vad du känner som är viktigt. De på Vrinnevi bryr sig inte, de vet ju att Lovisa finns för att avlasta dem

• Lia85

Ring till Lovisa idag o prata med dem så kan du ju se hur det känns. Den BM jag träffat där heter Margareta, jättemysig.

• Lia85

Nej, på förlossningen arbetar det andra BM. En del roterar mellan MVC, BB o förlossningen, men de allra flesta jobbar bara på förlossningen &/el BB. BM på Lovisa har jobbat på Vrinnevi i många år innan de började på Lovisa -05 tror jag att det var.

• Lia85

FridaE:
    Ja, hon är underbar! Min plutt blir ju 7 i sommar så det va ju ett tag sen jag hade henne på föräldrautbildningen, men hon minns iaf. Hon va o hälsa på när jag låg på BB, för hon hade sett att jag hade fött, det gjorde inte ens min vanliga BM.
    Vi har alltid trevlig snackstunder när dte är dags för nytt recept Måste förresten ringa o beställa tid. Ska lämna cellprov o det sa hon att jag kunde göra hos henne om jag inte ville göra det på vrinnevi, o jag gör det mycket hellre hos henne. Så kul är det ju inte att gyn-undersökas, så då är det ju skönt m någon man känner sig trygg med.

Längtar tills nästa grav så jag får gå där då

• Lia85

TS:
    JA, absolut!
    Man märker en otrolig skillnad bara i väntrummet. På sjukhuset få man sitta i små väntrum utanför sin o nån annans BMs rum. På Lovisa är det fotöljer o lugn musik som gäller.

• Lia85

011-16 44 19
    Ja, be att få komma till Margareta, hon är super

• Lia85

Ja, HIV-test, klamydia (om det nu är blodprov *okunnig*), kolla att du är vacc mot röda hund och blodgruppsbestämmelse. Sen är det stick i fingret för att kolla hb o blodsocker.

• Lia85

Det kan du göra som du vill. Spelar ingen roll i vilken ordning du gör det.

• Lia85

Va kul! Hoppas du blir lika nöjd som vi andrar verkar vara!

• Lia85

Det vet jag inte. När jag väntade Gabriel så var det bara inskrivning i v 11. Info fick jag på posten när vi bokat inskrivningstid

Svar på tråden norrköping vs finspång mvc