• TuSSen09

Metallsmak i munnen?

Ja tänk dig att du bitit i en citronskiva och får den där syrliga konstiga biska eftersmaken, kan det förknippas med metallsmak i munnen?

Jag har haft en konstant konstig i smak i munnen nu sen igår, hur mycke jag än borstar känner jag den där syrliga, biska ettriga konstiga smaken

bim-5 idag!

• Svar på tråden Metallsmak i munnen?
  • TuSSen09

ingen? är det eftersmak från citronen jag åt igår?

• Maria40

Hmm...känner igen det. Har varit med om det, men kommer inte ihåg exakt varför.

Kan det vara någon medicin du äter, typ järntabletter? Eller tvärtom järnbrist?

• TuSSen09

äter inga järntabletter förutom mina vitamineral men dom har jag ju ätit under 3 års tid så!

• AnkiFalun

jag hade sån konstig smak, metallsmak när jag väntade linnea. så visst kan det vara grav symtom

• Annaloo

Jag hade det en gång - hoppades naturligtvis vara gravid, men det visade sig att det var järnbrist jag hade Kan vara värt att kolla upp om mensen kommer i veckan.

*** En liten Kasper - v20 ***
  • TuSSen09

så järnvärdet kan va lågt?

• Bidosas

jag hade en smak av mjuk pepparkaka i munnen under graviditeten med Moa... gurksmak i munnen med Molly...

Systern min hade smak av leverpastej (hon e vegetarian sedan 15 årsålder)...

tror de bara e så man kan ha ibland!!

(¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • TuSSen09

pepparkaka vore ju mycke trevligare än detta

hehe, så man kanske kan ha citronsmak också
    inte för att jag tror att jag är gravid nu

• Annaloo
    Bebis09 skrev 2008-03-17 09:53:51 följande:
    så järnvärdet kan va lågt?
    I mitt fall så var HB nästan normalt, men järnreserven (kommer inte ihåg vad värdet heter) var nästan uttömd. Man ska ha ett värde på över 30, och mitt var nere på 7...
    *** En liten Kasper - v20 ***
  • Bidosas
    Bebis09 skrev 2008-03-17 09:57:51 följande:
    pepparkaka vore ju mycke trevligare än detta hehe, så man kanske kan ha citronsmak ocksåinte för att jag tror att jag är gravid nu
    fast när aaaaallt smakar pepparkaka så blir man trött på de oxå kan jag säga... :)
    (¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Metallsmak i munnen?