• TuSSen09

Metallsmak i munnen?

Ja tänk dig att du bitit i en citronskiva och får den där syrliga konstiga biska eftersmaken, kan det förknippas med metallsmak i munnen?

Jag har haft en konstant konstig i smak i munnen nu sen igår, hur mycke jag än borstar känner jag den där syrliga, biska ettriga konstiga smaken

bim-5 idag!

• Svar på tråden Metallsmak i munnen?
  • ebben

går ju avvakta 5 dar ,o se om du är gravid....
    annars går det att gå till BM,eller distriktssköterska så kan de kolla järnvärdet. Man behöver inte ta en läkartid för metallsmak i munnen...

• TuSSen09

nej men om det är dålig järnvärde borde det kanske kollas upp?

• ebben

ja,hos distriktssköterskan. en läkare gör just inget mer än skickar dig till de för provtagning i så fall.
    eller gå till en BM.de kollar ju sånt typ jämt på gravida...

• Annaloo

ebben: BM kollar bara HB och det är inte säkert att det är påverkat. Men distrikssköterskan borde man kunna gå till.

*** En liten Kasper - v20 ***
  • TuSSen09

måste jag ringa och boka tid hur som helst...

finns det andra tecken på dåligt järnvärde?

• Maria40

Dåligt järnvärde visar sig också genom att man är trött, men ska absolut kontrolleras upp.

• TuSSen09

trött är jag ju, suck
    har gäspat konstant och sover som en klubbad säl om dagarna
    jag som trodde dte kunde va gravsymptom

• ebben

hehe-det kan också vara ett tecken på att du är småbarnsförälder! .då är man konstant trött ........
    (skoj,inte alla så klart )
    Du KAN ju så klart vara gravid med.HUR ska man veta det redan? Du måste göra gravtest eller avvakta.helt enkelt

• ebben

ibland ÄR slla värden bra fast man är trött ändå.....
    jag var JÄTTEtrött för flera år sen,var till läkare o kollade allt.Massa prover.ALLA värden var TOPPENBRA! jag var liksom den piggaste o friskaste personen på hela jordklotet typ..enligt alla testsvar.
    Men jag var INTE pigg!!
    Hade nästan varit bättre de hittat NÅT fel nånstans..Känns ju jäkligt jobbigt att vara så trött o sen få veta att man borde sprudla !

• TuSSen09
    ebben skrev 2008-03-17 14:58:23 följande:
    hehe-det kan också vara ett tecken på att du är småbarnsförälder! .då är man konstant trött ........(skoj,inte alla så klart )Du KAN ju så klart vara gravid med.HUR ska man veta det redan? Du måste göra gravtest eller avvakta.helt enkelt
    ja fast hon har faktiskt sovit sin andra natt nu rakt igenom hela natten och jag har nog sovit för mycke, därför jag är trött kanske..

jag avvaktar
    frågade bara här om fler haft samma smak och avrit gravid?
    ska kolla med gubben och höra om jag smakar annorlunda.. han lär ju känna smaken också!
  • ebben

Ibland är det ju så med-att man sover för mycket/för hårt o då blir man trött med!
    Jo,men det VET vi ju att vissa har metallsmak vid graviditet.men ibland har man smak o är det inte...Så även om andra haft det,vet man ju inte om ditt fall är så.
    Inte heller helt säkert att han känner.Kan vara bara du som känner smaken.
    Man kan ju bara hoppas att du verkligen är gravid nu,kanske därför du känner det-du vill så mycket. Kroppen är bra lustig!
    Lycka till hur som.

• Monicabroe

Fick du nånsin reda på varför du hade den syrliga metallsmaken i munnen?

Jag har likadan

Svar på tråden Metallsmak i munnen?