• TuSSen09

Metallsmak i munnen?

Ja tänk dig att du bitit i en citronskiva och får den där syrliga konstiga biska eftersmaken, kan det förknippas med metallsmak i munnen?

Jag har haft en konstant konstig i smak i munnen nu sen igår, hur mycke jag än borstar känner jag den där syrliga, biska ettriga konstiga smaken

bim-5 idag!

• Svar på tråden Metallsmak i munnen?
  • TuSSen09

ingen? är det eftersmak från citronen jag åt igår?

• TuSSen09

äter inga järntabletter förutom mina vitamineral men dom har jag ju ätit under 3 års tid så!

• TuSSen09

så järnvärdet kan va lågt?

• TuSSen09

pepparkaka vore ju mycke trevligare än detta

hehe, så man kanske kan ha citronsmak också
    inte för att jag tror att jag är gravid nu

• TuSSen09
    Annaloo skrev 2008-03-17 09:59:10 följande:
    I mitt fall så var HB nästan normalt, men järnreserven (kommer inte ihåg vad värdet heter) var nästan uttömd. Man ska ha ett värde på över 30, och mitt var nere på 7...
    hur kollar jag upp det då?
  • TuSSen09

Hade konstig smak
    tog en fischermans friend
    fick den konstiga smaken tillbaka
    åt mat och nu en timme senare sitter jag här med den där luriga smaken igen!

va är detta?
    ska jag kolla upp järnvärdet? dumt om det är lågt kanske då mensen kommer?

Haft så här sen igår!

• TuSSen09

mår inte så jätteilla bara nån gång har det hänt...

igår mitt på dagen mådde jag illa så jag nästan blev spyfärdig men det gick över

• TuSSen09
    ebben skrev 2008-03-17 14:16:45 följande:
    jag hade typ metallsmak i munnen vid varje mens,men var aldrig gravid.bara önskade att jag var det!då jag INTE hade metallsmak i munnen-då var jag helt plötsligt gravid,o då hade jag inga konstiga symtom.
    det är FÖRSTA gången jag har detta!
    längtarOhoppas skrev 2008-03-17 14:14:03 följande:
    Hej där. När jag var gravid med min son (första bebben) så hade jag metallsmak i munnen, det kom dock inte förrän jag var i 3:e och 4:e månaden, och jag tyckte det var aningen jobbigt. Det liknade inte som smaken efter citron, det hade varit gott jämfört med denna metallsmak! Jag kunde inte njuta av maten eller drickan o jämt (oftast när jag började bli hungrig) kände jag detta...varken minttabletter, tuggummi eller annat hjälpte, men tack o lov försvann det av sig självt.Vill tillägga att jag åt järntabletter endast en månad under graviditeten, månad 7, om jag minns rätt, eftersom alla mina värden var jättebra, så jag ville prova...nästan alla andra börjar ju äta dem attans tabletterna redan från början...iaf var det så för mig, så det hänger inte riktigt ihop med järnbrist eller dylikt så vitt jag vet.
    detta blir inte bättre av nånting heller, testat och borstat tänderna... tagit halstablett och ätit mat men det näe sitter kvar..

tack
  • TuSSen09

jadu.. då får jag ringa husläkaren...

• TuSSen09

nej men om det är dålig järnvärde borde det kanske kollas upp?

• TuSSen09

måste jag ringa och boka tid hur som helst...

finns det andra tecken på dåligt järnvärde?

• TuSSen09

trött är jag ju, suck
    har gäspat konstant och sover som en klubbad säl om dagarna
    jag som trodde dte kunde va gravsymptom

• TuSSen09
    ebben skrev 2008-03-17 14:58:23 följande:
    hehe-det kan också vara ett tecken på att du är småbarnsförälder! .då är man konstant trött ........(skoj,inte alla så klart )Du KAN ju så klart vara gravid med.HUR ska man veta det redan? Du måste göra gravtest eller avvakta.helt enkelt
    ja fast hon har faktiskt sovit sin andra natt nu rakt igenom hela natten och jag har nog sovit för mycke, därför jag är trött kanske..

jag avvaktar
    frågade bara här om fler haft samma smak och avrit gravid?
    ska kolla med gubben och höra om jag smakar annorlunda.. han lär ju känna smaken också!
Svar på tråden Metallsmak i munnen?