ebben skrev 2008-03-17 14:16:45 följande:
jag hade typ metallsmak i munnen vid varje mens,men var aldrig gravid.bara önskade att jag var det!då jag INTE hade metallsmak i munnen-då var jag helt plötsligt gravid,o då hade jag inga konstiga symtom.
det är FÖRSTA gången jag har detta!
längtarOhoppas skrev 2008-03-17 14:14:03 följande:
Hej där. När jag var gravid med min son (första bebben) så hade jag metallsmak i munnen, det kom dock inte förrän jag var i 3:e och 4:e månaden, och jag tyckte det var aningen jobbigt. Det liknade inte som smaken efter citron, det hade varit gott jämfört med denna metallsmak! Jag kunde inte njuta av maten eller drickan o jämt (oftast när jag började bli hungrig) kände jag detta...varken minttabletter, tuggummi eller annat hjälpte, men tack o lov försvann det av sig självt.Vill tillägga att jag åt järntabletter endast en månad under graviditeten, månad 7, om jag minns rätt, eftersom alla mina värden var jättebra, så jag ville prova...nästan alla andra börjar ju äta dem attans tabletterna redan från början...iaf var det så för mig, så det hänger inte riktigt ihop med järnbrist eller dylikt så vitt jag vet.
detta blir inte bättre av nånting heller, testat och borstat tänderna... tagit halstablett och ätit mat men det näe sitter kvar..
tack