• ebben

Metallsmak i munnen?

jag hade typ metallsmak i munnen vid varje mens,men var aldrig gravid.bara önskade att jag var det!
    då jag INTE hade metallsmak i munnen-då var jag helt plötsligt gravid,o då hade jag inga konstiga symtom.

• ebben

går ju avvakta 5 dar ,o se om du är gravid....
    annars går det att gå till BM,eller distriktssköterska så kan de kolla järnvärdet. Man behöver inte ta en läkartid för metallsmak i munnen...

• ebben

ja,hos distriktssköterskan. en läkare gör just inget mer än skickar dig till de för provtagning i så fall.
    eller gå till en BM.de kollar ju sånt typ jämt på gravida...

• ebben

hehe-det kan också vara ett tecken på att du är småbarnsförälder! .då är man konstant trött ........
    (skoj,inte alla så klart )
    Du KAN ju så klart vara gravid med.HUR ska man veta det redan? Du måste göra gravtest eller avvakta.helt enkelt

• ebben

ibland ÄR slla värden bra fast man är trött ändå.....
    jag var JÄTTEtrött för flera år sen,var till läkare o kollade allt.Massa prover.ALLA värden var TOPPENBRA! jag var liksom den piggaste o friskaste personen på hela jordklotet typ..enligt alla testsvar.
    Men jag var INTE pigg!!
    Hade nästan varit bättre de hittat NÅT fel nånstans..Känns ju jäkligt jobbigt att vara så trött o sen få veta att man borde sprudla !

• ebben

Ibland är det ju så med-att man sover för mycket/för hårt o då blir man trött med!
    Jo,men det VET vi ju att vissa har metallsmak vid graviditet.men ibland har man smak o är det inte...Så även om andra haft det,vet man ju inte om ditt fall är så.
    Inte heller helt säkert att han känner.Kan vara bara du som känner smaken.
    Man kan ju bara hoppas att du verkligen är gravid nu,kanske därför du känner det-du vill så mycket. Kroppen är bra lustig!
    Lycka till hur som.

Svar på tråden Metallsmak i munnen?