Inlägg från: Anonym (knipkulan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (knipkulan)

En knipkula har fastnat!

Har upptäckt att nu efter förlossningen så har jag lite svårare att hålla tätt, så då bestämde jag mig för att prova knipkulor. När jag nu skulle ta bort dem så har den ena fastnat. Och mina fingrar når inte att ta ut den utan trycker den bara längre in om jag försöker. Hur ska jag göra för att få ut den?

• Svar på tråden En knipkula har fastnat!
  • Anonym (knipkulan)

Satte mig på huk och lyckades pilla ut. (funkade inte att krysta) Jag har liksom en rejäl kant som den hamnade ovanför. Kanske är vanligt att man har det? Har inte så bra koll. Men det känns inte som att det blir någon träning när kulan hamnar där. Hur ska det kännas när man tränar? Jag behövde ju liksom inte knipa för att behålla kulorna inne. Måste göra något fel?

• Anonym (knipkulan)

Aha, så det finns olika storlekar, det visste jag inte. Såg bara den här storleken i den butik jag handlade dem.

• Anonym (knipkulan)

Men får man någon träning när de fastnar på hyllan?

• Anonym (knipkulan)

Men där jag köpte dem fick jag veta att dessa används för knipövningar. Fick till och med en lapp med beskrivning och tips på hur man tränar. Skumt...

• Anonym (knipkulan)

Det är den här sorten jag har:
    www.passionofsweden.se/index.html

Men då kanske de där smartballs är bättre. Tack för tipset Lovan! Kan man välja olika storlekar på dem? Står inte hur stora de är...

• Anonym (knipkulan)

Äh, länken funkade inte som den skulle! Det är alltså den sorten som heter Pärlemo.

• Anonym (knipkulan)

Hur tunga är de? Och vad har de för diameter?

• Anonym (knipkulan)

Småtokig: Tack för infon! Hittade även info då jag letade upp en annan hemsida. Där stod det lite andra siffror, men det är kanske så att det finns olika storlekar. Ska läsa runt lite mer.

Tack för hjälpen!

Svar på tråden En knipkula har fastnat!