Inlägg från: Adella |Visa alla inlägg
  • Adella

Billig snabbväxande häck HJÄLP?

Hej!

Nu har vi börjat planera inför våren att plantera runt huset. Vi tänkte först på cypress träd men de är ju så dyra om man ska ha skaplig höjd på dem. Sen kom jag på att det finns väldigt fina gröna, täta häck. Någon som vet vad man kan plantera då. Vi vill ha en som är grön året om. Nåt bra ställe som man kan köpa billigt?
    HJÄLP, förslag?

• Svar på tråden Billig snabbväxande häck HJÄLP?
  • Adella

Tujahäck hittade jag nåt som heter och de växer snabbt. Frågan är bara vad priset för per planta är?

• Adella

Nu ledade jag på poppel, och de rekommenderas inte på små tomter eftersom de har väldigt aggresiv rotsystem som kan skada ledningar och diverse.

• Adella

Jag siktar mot tujahäck, måste bara leta efter något ställe som har bra pris på dem.

• Adella

Tack snälla alla.
    Finns det några fler ställen som man kan beställa ifrån eller åka till för att hämta växter?

• Adella

Liguster är ju faktiskt billigare men jag tycker att tuja är mycket vackrare.

• Adella

Nu har jag hittat nummret till en plantskola i närheten, ska ringa och kolla vad de tar per tuja planta. Meddelar er snart.

• Adella

Nu har jag hittat en plantskola på nätet som man kan köpa tujor av. Kontaktade dem och fick följande uppgifter:

Thuja Brabant till kampanjpris så långt lagret räcker.
    Storlek 80/100 cm ( ovan mark). Pris 129 kr/st,
    99 kr/st vid minst 10 st,
    69 kr/st vid minst 50 st.

Svar på tråden Billig snabbväxande häck HJÄLP?