Inlägg från: MansonDust |Visa alla inlägg
  • MansonDust

2-stegs abort

Anonym skrev 2008-03-21 09:27:58 följande:
    det utförs på samma sätt, skillnaden är under vilken period i graviditeten, svårt att t ex googla det?
    Det är fortfarande inte samma sak för det.
  • MansonDust
    Anonym skrev 2008-03-21 21:54:42 följande:
    är det inte så att det oxå kallas just för tvåstegsabort för att man oftast gör en skrapning efter och det är liksom det andra steget i en tvåstegsabort? Bara en undring alltså...Jag har själv gjort en tvåstegsabort i vecka 15 och fick då skrapas efteråt...jag fattade det som att själva framfödandet var steg 1 o skrapningen steg 2. Men det kanske inte stämmer?
    Nej alla skrapas inte efteråt.

Det kallas nog för det då man först tar tabletter oralt 2 dagar innan & sen vaginala tabletter när man lagts in.
  • MansonDust
    Anonym skrev 2008-03-26 23:52:36 följande:
    Va??? Nej, det är inte precis som en vanlig förlossning...tyckte inte jag. Gjorde inte lika ont, och man krystar inte o värkarna var inte lika regelbundna.
    Alla upplever det olika. Sen beror det säkert på veckan man är i. De flesta har väldigt, väldigt ont & man "krystar" ut fostret, men inte som ett stort barn, men man pushar på.
  • MansonDust
    Anonym skrev 2008-03-27 23:40:45 följande:
    Jaha. Jag var i vecka 15 och krystade inte alls...
    Okey. Jag var i v 19 (missbildningar) & fick trycka på ett par gånger. I v 14 (missbildningar) så drog läkaren ut han för hand, för han satt fast.
  • MansonDust
    Anonym skrev 2008-03-28 13:03:49 följande:
    Låter tufft. Tröstkram.
    Tack.
Svar på tråden 2-stegs abort