Inlägg från: Skarpa |Visa alla inlägg
  • Skarpa

Golvlist för duschen

emma enhörning skrev 2008-03-18 23:07:54 följande:
    Hornbach, bauhaus, rusta osc har! Gummilister som man klistrar fast... Kolla bara upp noga det där med tvättmaskinen, tror det måste vara vägg emellan den och duschen öm man ändrar om så. Lycka till!!!
    Fick lov att kolla upp, eftersom vi inte har någon vägg mellan tvättmaskin och dusch, och jag hittade detta, som jag tänkte att jag kan dela med mig av:
    64.233.183.104/search%C3%A4ttmaskin+dusch&hl=sv&ct=clnk&cd=5&gl=se&client=firefox-a

Under installation står det om regler för vatten, avlopp och el när man har tvättmaskinen i våtrum
    Guess what! I've got a fever, and the only prescription is more cowbell!
  • Skarpa
    emma enhörning skrev 2008-03-18 23:54:50 följande:
    Ja, där verkar det ju inte som om det behövs... Har bara hört det ryktesvägen men tyckte det var värt att nämna! Kan ju hända grejer liksom...
    Ja, det skadar ju inte att tipsa om att man kanske behöver kolla upp sådana saker
  • Skarpa
    Hemulia skrev 2008-03-19 00:05:21 följande:
    Oj, tack för så många svar. Det är redan draget för tvättmaskin i badrummet, men då anpassat för en toppmatad som kan stå bredvid badkaret, men det blir så förbaskat trångt så därför gör vi så här. Pojkvännen jobbar som vitvaruförsäljare också och kan en del om tvättmaskiner och sånt. Smidigt. Jag blev dock orolig nu när ni nämnde att man kanske ska ha en vägg och jag lyckades inte förstå vad ni kom fram till. Behöver man vägg eller räcker det med att ha duschdraperiet emellan? Angående svaret om listen, så tack. Ska nog ta mig en tur till både Rusta och Bauhaus imorgon och kika. Orkar inte be hyresvärden om det, fixar det hellre på egen hand.
    Nej, det verkar inte som att man behöver någon vägg mellan (åtminstone inte vad jag kan se på länken jag skrev ovan), men det verkar finnas speciella regler för exempelvi var eluttaget ska placeras om tvättmaskinen är vid duschen.
Svar på tråden Golvlist för duschen