• Hemulia

Golvlist för duschen

Nu får ni allt hjälpa mig här. =)

Flyttar hemifrån nästa vecka och vi har bestämt oss för att plocka ut badkaret för att få plats med tvättmaskin, men det innebär att det inte blir mycket till "dusch" förutom duschskynket och vi misstänker att badrumsgolvet kommer förvandlas till en pool varje gång vi duschar.

Har tidigare hört om någon typ av gummilist man kan fästa på golvet som håller kvar vattnet. Inte alltför komplicerat, men jag kan verkligen inte hitta någon sådan och har inte den blekaste aning om vad de kan kosta.

Någon som vet eller har några andra smarta, enkla och relativt billiga lösningar på detta?

• Svar på tråden Golvlist för duschen
  • emma enhörning

Hornbach, bauhaus, rusta osc har! Gummilister som man klistrar fast... Kolla bara upp noga det där med tvättmaskinen, tror det måste vara vägg emellan den och duschen öm man ändrar om så. Lycka till!!!

• Skarpa
    emma enhörning skrev 2008-03-18 23:07:54 följande:
    Hornbach, bauhaus, rusta osc har! Gummilister som man klistrar fast... Kolla bara upp noga det där med tvättmaskinen, tror det måste vara vägg emellan den och duschen öm man ändrar om så. Lycka till!!!
    Fick lov att kolla upp, eftersom vi inte har någon vägg mellan tvättmaskin och dusch, och jag hittade detta, som jag tänkte att jag kan dela med mig av:
    64.233.183.104/search%C3%A4ttmaskin+dusch&hl=sv&ct=clnk&cd=5&gl=se&client=firefox-a

Under installation står det om regler för vatten, avlopp och el när man har tvättmaskinen i våtrum
    Guess what! I've got a fever, and the only prescription is more cowbell!
  • Jullesmamma

Ska du flytta till hyresrätt? I så fall är det nog enklast att ta hjälp av "vaktmästaren" eller ved personen kan kallas (bovärd heter de numera härikring)

• emma enhörning
    Skarpa skrev 2008-03-18 23:19:49 följande:
    Fick lov att kolla upp, eftersom vi inte har någon vägg mellan tvättmaskin och dusch, och jag hittade detta, som jag tänkte att jag kan dela med mig av:64.233.183.104/search e:xPGENmv5qh0J:www.coop.se/upload/m odul/coopse/vh-vitvaror/Valj-ratt-t vattmaskin.pdf+regler+tv%C3%A4ttmas kin+dusch&hl=sv&ct=clnk&cd=5&gl=se& client=firefox-aUnder installation står det om regler för vatten, avlopp och el när man har tvättmaskinen i våtrum
    Ja, där verkar det ju inte som om det behövs... Har bara hört det ryktesvägen men tyckte det var värt att nämna! Kan ju hända grejer liksom...
  • Skarpa
    emma enhörning skrev 2008-03-18 23:54:50 följande:
    Ja, där verkar det ju inte som om det behövs... Har bara hört det ryktesvägen men tyckte det var värt att nämna! Kan ju hända grejer liksom...
    Ja, det skadar ju inte att tipsa om att man kanske behöver kolla upp sådana saker
    Guess what! I've got a fever, and the only prescription is more cowbell!
  • FrökenChockrosa

När jag flyttade till min hyresrätt så fanns det ingen list vid duschen, men det finns ju som många sagt plastlister som man limma fast i golvet.

Men det finns även som en lös metallskena (olika svängningar finns) som man kan som vattenstoppar om man inte vill limma i golvet dessutom är det betydligt enklare att ta bort om man får för sig att man vill ha en duschkabin lite senare...

• Hemulia

Oj, tack för så många svar.

Det är redan draget för tvättmaskin i badrummet, men då anpassat för en toppmatad som kan stå bredvid badkaret, men det blir så förbaskat trångt så därför gör vi så här.

Pojkvännen jobbar som vitvaruförsäljare också och kan en del om tvättmaskiner och sånt. Smidigt.

Jag blev dock orolig nu när ni nämnde att man kanske ska ha en vägg och jag lyckades inte förstå vad ni kom fram till. Behöver man vägg eller räcker det med att ha duschdraperiet emellan?

Angående svaret om listen, så tack. Ska nog ta mig en tur till både Rusta och Bauhaus imorgon och kika.
    Orkar inte be hyresvärden om det, fixar det hellre på egen hand.

• Hemulia

Tack även för det senaste svaret, har varit lite inne på en sån också men fastnade för gummilisten då den tydligen är väldigt flexibel så att man kan kliva på den och så utan att något händer.
    Klantiga jag kommer garanterat slå sönder tårna i en hård list. =P Men jag ska kika på en sån med, om jag hittar någon.

Svar på tråden Golvlist för duschen