Inlägg från: emma enhörning |Visa alla inlägg
  • emma enhörning

Golvlist för duschen

Hornbach, bauhaus, rusta osc har! Gummilister som man klistrar fast... Kolla bara upp noga det där med tvättmaskinen, tror det måste vara vägg emellan den och duschen öm man ändrar om så. Lycka till!!!

• emma enhörning
    Skarpa skrev 2008-03-18 23:19:49 följande:
    Fick lov att kolla upp, eftersom vi inte har någon vägg mellan tvättmaskin och dusch, och jag hittade detta, som jag tänkte att jag kan dela med mig av:64.233.183.104/search e:xPGENmv5qh0J:www.coop.se/upload/m odul/coopse/vh-vitvaror/Valj-ratt-t vattmaskin.pdf+regler+tv%C3%A4ttmas kin+dusch&hl=sv&ct=clnk&cd=5&gl=se& client=firefox-aUnder installation står det om regler för vatten, avlopp och el när man har tvättmaskinen i våtrum
    Ja, där verkar det ju inte som om det behövs... Har bara hört det ryktesvägen men tyckte det var värt att nämna! Kan ju hända grejer liksom...
  • emma enhörning
    Hemulia skrev 2008-03-20 21:32:22 följande:
    Hehe. Ska kolla dom med. Jag har dock hört att de har en förmåga att flytta sig om man går emot den av misstag och så har man bassäng i badrummet ändå. Men då kanske man är klumpig?Förresten, ingen som har några pris-aningar och vet något om vad de olika kostar? Känns ju inte som något man vill lägga alltför mycket pengar på, speciellt inte när det är första flytten. Det finns ju roligare saker att köpa. =P
    Minns inte priset men jag minns att jag blev förvånad att de
    var så billiga!!! Glöm inte köpa ett bra lim om du köper gummilisten...
  • emma enhörning
    Hemulia skrev 2008-03-22 01:27:45 följande:
    Jasså, vad bra... då lär jag inte chockas negativt i alla fall, även om jag inte har några förutfattade meningar om pris. Hehe.
    Öhh, nu blev jag lite osäker... Vill ju inte lura dig men jag har för mig det var så i alla fall!
  • emma enhörning

Hmm, nästa vecka var det visst du skulle flytta...
    T-list heter det, har letat och letat och letat men jag hittar inga bilder eller priser någonstan- tyvärr.

• emma enhörning
    Hemulia skrev 2008-03-25 17:22:46 följande:
    Nu har jag varit på jakt idag. Hittade gummilisten, den så kallade t-listen, och den kostade bara 79 kr för 2 meter, så det är ju inte mycket alls. Däremot så undrar jag hur det funkar med den, eftersom duschen blir ett hörn i badrummet så måste den ju vinklas lite och gör man det så bucklar sig ju hela golvfästet. Orkade inte fråga om det i affären, lat som jag är. Hittade även metallist som såg mer ordentlig ut, men den kostade upp mot 400 spänn, och då köper jag hellre en golvskrapa och använder varje gång.
    Hmm, kan du inte sätta en list från varje håll och lämna en liten liten glipa diagonalt från "vägghörnet"? Ganska bra att ha en liten bit utan list faktiskt för lite vatten kommer alltid att komma utanför och då ska man ju få in det till golvbrunnen igen! Så sätt inte igen helt... Fattar du? Krånglade nog till det hela... Att försöka böja den på ett bra sätt tror jag inte på, men men, jag är bara hemmafixare så jag kan ju ha fel (inte för att jag egentligen tror det)!
  • emma enhörning

Smart... Jo, man tackar!!! Gillar att göra saker när jag får idén och då får man liksom ta vara på det man har hemma!

Men om du sätter bitarna som ett v (tryck ihop dom så gott det går) så kan du ju lämna en liten glipa invid väggen/väggarna...

Du skulle ju kunna fråga när du köper den, de har nog varit med om det (och mycket annat) flera gånger innan!

Måste bara få förklara mig lite, känns som om jag jämt sitter här. Men jag är mammaledig och nu när det är lov så är vi mycket hemma, därför är datorn på, och jag inloggad, hela dagarna... Springer hit titt som tätt och kollar läget!

Svar på tråden Golvlist för duschen