Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Hemulia

Golvlist för duschen

Nu får ni allt hjälpa mig här. =)

Flyttar hemifrån nästa vecka och vi har bestämt oss för att plocka ut badkaret för att få plats med tvättmaskin, men det innebär att det inte blir mycket till "dusch" förutom duschskynket och vi misstänker att badrumsgolvet kommer förvandlas till en pool varje gång vi duschar.

Har tidigare hört om någon typ av gummilist man kan fästa på golvet som håller kvar vattnet. Inte alltför komplicerat, men jag kan verkligen inte hitta någon sådan och har inte den blekaste aning om vad de kan kosta.

Någon som vet eller har några andra smarta, enkla och relativt billiga lösningar på detta?

• Svar på tråden Golvlist för duschen
  • Skarpa
    Hemulia skrev 2008-03-19 00:05:21 följande:
    Oj, tack för så många svar. Det är redan draget för tvättmaskin i badrummet, men då anpassat för en toppmatad som kan stå bredvid badkaret, men det blir så förbaskat trångt så därför gör vi så här. Pojkvännen jobbar som vitvaruförsäljare också och kan en del om tvättmaskiner och sånt. Smidigt. Jag blev dock orolig nu när ni nämnde att man kanske ska ha en vägg och jag lyckades inte förstå vad ni kom fram till. Behöver man vägg eller räcker det med att ha duschdraperiet emellan? Angående svaret om listen, så tack. Ska nog ta mig en tur till både Rusta och Bauhaus imorgon och kika. Orkar inte be hyresvärden om det, fixar det hellre på egen hand.
    Nej, det verkar inte som att man behöver någon vägg mellan (åtminstone inte vad jag kan se på länken jag skrev ovan), men det verkar finnas speciella regler för exempelvi var eluttaget ska placeras om tvättmaskinen är vid duschen.
    Guess what! I've got a fever, and the only prescription is more cowbell!
  • Hemulia

Okej.
    Men eftersom det redan är ordnat för tvättmaskin och själva duschplatsen inte flyttas så antar jag att dom tänkt på sånt.
    Enligt pojkvännen sitter vårt uttag högt upp på väggen och vi ska även ha en torktumlare ovanpå som täcker uttaget så det borde gå, men jag ska försöka kolla upp det med hyresvärden när vi hämtar ut nycklarna.

Ska kika på väggar och sånt imorgon med, det borde väl också finnas på Bauhaus.

• Mamma till två mirakel

Vi har en dusch karm som vi köpt på Hornbach,den är ca 15cm hög i hård plast finns i olika mått ex 90x90 cm com vi har den funkar kanon man kan lägga den intill väggen när man inte duschar också...kostade några hundra lappar,där finns även draperistänger att köpa med samma mått..

Lyckans fjäril sätter sig på den som har tid att vänta........
  • Hemulia

Synd att vi inte har den affären här i stan, har faktiskt aldrig hört talas om den.

• Bippa

kolla k-rauta
    jag röstar för en i metall vi har en sådan fast den är rak
    jätte smidig när man ska göra rent och jag lovar slår du i tårna några gånger så lär du dig..det gjorde jag

• Hemulia

Hehe. Ska kolla dom med.
    Jag har dock hört att de har en förmåga att flytta sig om man går emot den av misstag och så har man bassäng i badrummet ändå.
    Men då kanske man är klumpig?

Förresten, ingen som har några pris-aningar och vet något om vad de olika kostar? Känns ju inte som något man vill lägga alltför mycket pengar på, speciellt inte när det är första flytten. Det finns ju roligare saker att köpa. =P

• emma enhörning
    Hemulia skrev 2008-03-20 21:32:22 följande:
    Hehe. Ska kolla dom med. Jag har dock hört att de har en förmåga att flytta sig om man går emot den av misstag och så har man bassäng i badrummet ändå. Men då kanske man är klumpig?Förresten, ingen som har några pris-aningar och vet något om vad de olika kostar? Känns ju inte som något man vill lägga alltför mycket pengar på, speciellt inte när det är första flytten. Det finns ju roligare saker att köpa. =P
    Minns inte priset men jag minns att jag blev förvånad att de
    var så billiga!!! Glöm inte köpa ett bra lim om du köper gummilisten...
  • Hemulia

Jasså, vad bra... då lär jag inte chockas negativt i alla fall, även om jag inte har några förutfattade meningar om pris. Hehe.

• emma enhörning
    Hemulia skrev 2008-03-22 01:27:45 följande:
    Jasså, vad bra... då lär jag inte chockas negativt i alla fall, även om jag inte har några förutfattade meningar om pris. Hehe.
    Öhh, nu blev jag lite osäker... Vill ju inte lura dig men jag har för mig det var så i alla fall!
Svar på tråden Golvlist för duschen