Recept på stuvade makaroner! :)
Haha, är inte spec duktig i köket och tänkte ge mig på att göra stuvade makaroner. Inte spec svårt för dom flesta men jag har aldrig gjort det.
Någon som kan ge mig ett snabbt recept?
Haha, är inte spec duktig i köket och tänkte ge mig på att göra stuvade makaroner. Inte spec svårt för dom flesta men jag har aldrig gjort det.
Någon som kan ge mig ett snabbt recept?
Gör bottenredning på smör/margarin ca 25g och häll i 2 msk mjöl.
Späd sedan med ljummen mjölk till önskad konsistens.
Koka makaronerna och häll ner i såsen.
Krydda med salt, peppar
häller i mjölk, makaroner låter det småkoka tills det blir mjukt, rör hela tiden
Så gör jag också ungefär.Har en liten nypa socker och en aning muskotnöt till stuvade makaroner också!
gör på samma sätt. Sen när det är klart saltas och peppras det och kryddas med muskot.
Jag gör likadant som svart tulpan.
Koka makaronerna o gör redningen för sig o blanda sedan när allt är klart annars är dte jättelätt att bränna kastrullen...det har i alla fall jag lyckats med några gånger.
Bottenredning altså.Tycker det lätt fastnar och det är svårt att passa när man kokar i mjölk
Som du kokar med vatten fast me mjölk. Men viktigt & röra mkt, de bränner fast enkelt. Göra redningar & sånt e bara jobbigt & de blir inte alls lika gott =)
finns ett bra recept på paketet på Gammaldags Ideal makaroner, har tänkt att göra stuvade makaroner ikväll med falukorv till... Lycka till!!
låter mjölken koka upp sen häller man i makaroner och låter det koka tills det blir tjockt. ska faktiskt snart sätta igång och göra det. vi ska ha det till middag idag. socker är ett måste i