• Ankmor

Sockerpullornas tråd

MariaX m 2 skrev 2008-05-06 23:08:45 följande:
    Tack för tipset !! Du ska veta att jag verkligen har tänkt på och uppskattar jättemkt att du alltid hjälper alla och lilla mig med tips och länkar, det är guld värt !! Tur att vi har dig i dessa trådar !!
    Tja, eftersom jag inte kan tårta så ofta som jag vill, så vill jag hjälpa er andra så mycket som möjligt - det är nästan lika roligt
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Ankmor
    greeneyes skrev 2008-05-07 09:23:28 följande:
    wow. vilka tårtor ni gjort!! supertoppenfina!! mooogn: kul att se dig här äntligen börjar de (nog) bli klara med hur de vill ha sin bröllopstårta, ni vet de som jag har beställning av till 14 juni. De ska ju ha syrener som tema, och det är ju lila, lila, lila. Men jag har en sån känsla (läs: vetskap) om att de är motsatsen till rysch-pysch, och är rädd att deras tankar med syrenlila på tårtan mest kommer att bli 80-talet here we go.. har försökt styra lite (läs: mycket) och har hittat små bundna som buketter med miniblommor, ser nästan ut som syrener, i en Wilton yearbook. ska se om den finns på deras hemsida, i såna fall kan jag länka.. ska leta lite..   men jag säger bara: hoppas, hoppas, hoppas att deras syrener på tomten som de ska duka med INTE är så där ljust lila, de andra färgerna känns mer som smakfullt på ett bröllop.. (förlåt för mitt långa svammel, behövde avreagera mig lite...)
    Här har du ett par bilder på syréntårtor i äkta Amerikansk stil... kanske faller de brudparet i smaken?

http://www.piecesofcake.com/images/cakegallery/customcakes/custcake11-lilacs.jpg
    http://www.usi.edu/food/catering/images/w11.jpg
    http://www.goodtastecakedesigns.com/images/600_070527lilac.jpg
    http://www.brides.com/images/editorial/2003_modernbride/02_03_p043_takethecake/00_main/005_primary.jpg
    http://www.brides.com/weddingstyle/cakes/gallery/editorspick/detail/3445?f=1541%3a1543&f=168%3a180&offset=17   (föreställ dig syrener)
  • Ankmor
    Aiwendil skrev 2008-05-07 20:59:46 följande:
    AnkmorÅh jag gillade den första...
    och den tog jag med som "skräckexempel" hehe - tänk vad olika smakerna kan vara, och tur är väl det!
  • Ankmor
    TUSSA!!!!!

Jag hjälper dig med blommorna!!

Har fixat pengar av svärmor, den underbara ängeln!

Vit tråd 30
    vit tejp
    FP
    Pale lilac
    Marigold
    Pearl

Stämmer det?

(är på jobbet så jag måste logga ut ganska snart)
  • Ankmor

Jag måste logga ut nu, men håller ett öga på tråden utifall du svarar här TUSSA!!

• Ankmor
    mooogn skrev 2008-05-08 13:18:40 följande:
    Ankmor: Vad gulligt av dig att hjälpa Tussa!
    Ja visst är det

Tussa är ju min apeslut bästastebästa vän och då måste man ju hjälpa! Man bara måste!!

Men synd att jag inte kan hjälpa dig, hade jag fått ledig av chefen skulle jag ju kunnat komma upp i kväll men tyvärr... Och imorgon är jag upptagen heela dagen med bullbak och tårtfix mm inför MaryKay-klassen imorgon kväll.

Men men, vi ses imorron!
  • Ankmor
    mooogn skrev 2008-05-08 20:05:08 följande:
    Är det någon som prövat att baka sådana här amerikanska cookies? (Hihi, jag lyckades att hyperlänka ).De är säkert vansinnigt söta att äta men åhhh, så gulliga!
    Lyckades inte se något
    Sedan loggades jag ut eftersom jag "kryssade" bort sidan - du har ju inte tagit alternativet "öppnas i ny sida" utan "samma sida" och jag är van vid den första..

Men amerikanska kakor brukar vara sötsliskiga (och i mitt tycke goda)
  • Ankmor
    greeneyes skrev 2008-05-08 21:10:06 följande:
    ankmor: tuuusen tack för länkarna, vilken raring du är! måste nog hålla med om att den första tårtan var ett riktigt skräckexempel Men resten var toppenfina!  ...De är dock ganska bestämda, de ville först ha spritsade typ äppelblommor uppbundna till buketter med floristtråd, men där fick jag slå näven i bordet o säga att det faktiskt inte går att kombinera spritsning med floristtråd.. (eller går o går, jag vill inte ens försöka ) så de har hittat en tårta i min Wilton Yearbook från 2006, sid 80, kallas curtains in cascade, ifall nån har boken. Fast jag lyckades få att de skulle ha som ett sammetsband som kant istället för curtains som på bilden... (hittade ingen bild på den på Wiltons hemsida tyvärr..)
    Som jag sagt tidigare i någon tråd - Jag har inte möjlighet att tårta så ofta som jag vill, därför hjälper jag gärna till så att andra kan tårta så mycket de vill
  • Ankmor
    MariaX m 2 skrev 2008-05-09 17:06:12 följande:
    Dagens tårta då, lite ändrad och fixad med men såhär blev den till slut
    Den är ju jättefin! Perfekt som konfirmationståra!

När det gäller träffen så är du absolut inte löjlig.
    Jag hade blivit rasande och krävt en ursäkt.
    Blir så arg när jag läser sådant!
  • Ankmor
    Aiwendil skrev 2008-05-10 21:09:09 följande:
    Puh!Har lagt in dagens fyra doptårtor i bildtråden nu Känner mig nöjd med dom och hoppas att de blev till belåtenhet!
    De är jättefina! Eller rättare sagt supersöta

Jag har lagt in min tårta som jag gjorde till en Mary Kay-klass som jag var värdinna för igår. Det var min systers första klass som konsulent och jag ville göra det lite speciellt för hennes skull.
    Det är Mary Kays loggoblomma som jag har dekorerat med.
    Jag "piffade upp" tårtan med lite pulverglitter och målade dit MaryKays initialer.

Tårtan blev väldigt uppskattat, jag fick mycket beröm - både för utseendet och för innehållet.
    Jag fyllde den med Hallonfärskostgrädde (som jag "spetsade" med 6 droppar hallonbalsamvinäger) + Vaniljkräm/grädde.

Jag kan även skvallra om att Tussas buketter till bröllopstårtan blev suveräna!
    Vita orkidéer, lila primula och mörkgrön murgröna.

Bilder kommer nog senare - hon är fortfarande kvar på fesen
Svar på tråden Sockerpullornas tråd