• Ankmor

Sockerpullornas tråd

Solaika skrev 2008-04-21 19:53:12 följande:
    Jättefin tårta Greeneyes!Två frågor.. När va det vi sa att vi skulle ha träff?Va tror ni om vit choklad och passionsfrukt?
    Var det inte första helgen i augusti?
    Om inte Tussa ser frågan och svarar här innan helgen så frågar jag henne på fredag då hon kommer hit.
    *juppi* då kommer också min gulleplutt - deras lille son gos gos gos!!!
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-04-22 22:00:09 följande:
    nu har jag lagt in bilder i bildtråden
    De blev jättefina, ser läckra ut hörrö!!
  • Ankmor
    Maraschino skrev 2008-04-23 12:34:16 följande:
    Hade oxå gärna kommit med på träffen men jag får nog hålla mig hemma då. Blir lite jobbigt att åka iväg så långt ensam med liten bebis i släptåg!rimmis: det är lika knöligt att bo på en ö mitt i havet!!
    Men det kommer ju finnas många barnvakter
    Fast jag förstår, synd, kanske nästa gång? (om det blir en nästa gång )
  • Ankmor
    Maria dina blommor (och resten me förståss) är helt underbara, 'som vanligt'
    Jag håller med dig när det gäller responsen i den andra tråden.
    Fast jag måste ärligt säga att jag är själv dålig på att ge respons direkt i tråden, jag lägger oftast respons i skaparens gästbok.

Det skall bli så kul att få träffa er allihop på sockerpullsträffen!
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-04-26 21:56:35 följande:
    Hej mina vänner. Jag vet att jag inte har varit inne här på länge för min vecka har varit lång och jobbig. Arbetsveckan slutade inte så bra heller då vi blev väckta tidigt på fredagsmorgonen av dagispersonalen som meddelade att vi inte kunde lämna barn på dagis pga att dagis hade brunnit.  Så hela gårdagen var ganska förvirrande. Men idag har livet varit bättre, jag fick biljett till bagerimässan i torsdags och gick dit själv idag. Strosade och pratade med en massa branschfolk.  Det har varit superkul, fått en massa prover bla på muffinsformar och så fick jag 2 (!!!) rullar spritspåsar Jag var i paradiset Jag har skrivit lite om branden i min personliga blogg om ni är nyfikna.MariaX: Fantastiska hibiskusblommor!! Jag fattar inte hur du gör!Solaika: Jag har en bildserie i galleriet hur jag gör mina gerbera. Dock inga texter...www.familjeliv.se/hem/jfl/galleri.php...
    Nä, fy vad otrevligt med dagisbrand. Vet precis hur du känner det, förvirring, osäkerhet och otrygghetskänslor. Allt bara svallar upp... Den förra skolan som barnen gick i blev ganska kraftigt brandskadad och det var väldigt otäckt att komma dit och upptäcka det - ingen hade ringt till oss. Gymnastiksal, omklädningsrum, matsal, kök & lärarrummet var totalt nerbränt, en skolsal var brandskadad. Ushc och fy!!

Jag kan förstå att du var i paradiset - helt själv på en underbar plats med all tid i världen att prata "hobby" med andra som förstår
  • Ankmor
     på er allihop!
    Jag måste berätta om den underbara tårtan jag åt av idag. (jag har ont i magen av skratt)

Nu är det ju så att vi är lite bortskämda med fiiiina tåtor och nästan glömt av de amatörmässigt fiiiina tåtorna vi gjorde med grädde o dyl tidigare.

MEN! Idag var jag på 40-års kalas och fick just gräddtårta med jordgubbar på.
    Det var en låååååååg tårta med ett mycket nästan icke synbart tunnt lager jordgubbssylt på den nedersta bottnen, ett något tjockare lager med jordgubbsgrädde i det översta lagret och utanpå grynigt vispad grädde i ett tjoooockt lager lite sådär slarvigt dit kladdat med en stekspade (eller annat platt...) som dekoration var det som sagt färska jordgubbar som såg ut som om de ramlat dit av misstag.
    Jag kunde inte med att ta kort på tårtan, den var så pinsam!
    Tårta nr två kunde jag knappt med att titta på! Den var såpass misslyckad (lika dan som den förra) att den floppat ihop i mitten - det såg ut som två tårtkorvar med en ås i mitten.

Jag hade svårt att hålla mig för skratt, men jag höll mig - vi har ju alla varit där!

Så, nu har jag skrivit av mig.
  • Ankmor
    rimmis skrev 2008-04-27 16:57:33 följande:
    Jag kunde inte lägga in den fullstora bilden... *lite okunnig*
    WOW!! Jag är stum! Jisses vad vacker den tårtan var! Är det pärlhyasinter? Äkta eller socker - det är lite svårt att se sörrö! Har du målat med pensel eller är det spritsat?
    Återigen; WOW!!
  • Ankmor
    MariaX m 2 skrev 2008-04-25 15:16:40 följande:
    Tack Ankmor , jag blir så glad!!Jag brukar inte heller skriva nåt i tråden, går nästan alltid in i folks gb, blir lite personligare då Du var en av dom som jag syftade på när jag sa att vi var några stycken som ger feedback Tur att vi har varann härinne Längtar efter sockerpull-träffen !!!Nu har jag suttit och gjort ranunculusblommor, typ smörbollar, till en vårtårta. Borde vara ute men har en sjuk liten kille hemma så det får bli sen. kram på er sockerpullor
    Ranunkler? Hoppas på bilder väldigt snart + hoppas på en liten lektion på träffen.
    Jag fullkomligt älskar ranunkel!
  • Ankmor
    rimmis skrev 2008-04-27 20:41:57 följande:
    Ankmor: Det är lavendel och blommorna är inte gjorda i fp... Jag ville ha äkta... Gjorde en lavendel och hallonmousse som fyllning och ville matcha. Det är målat med en pensel.Tack
    Ok, man kan ju inte veta - det ser ju så äkta ut ibland. Men tårtan är fortfarande WOW
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-04-29 22:50:30 följande:
    Nu ligger dagens 3 olika cupcakes i mitt galleri och i bildtråden Solaika: Men åh!!! Det finns idioter överallt Förstår att du vart arg. Undar varför han tyckte att hundarna var vanvårdade? Bille han bara jävlas eller hande han verkligen inbillat sig det?
    Alltså, jag vill också ha! Ser goda ut!

Solaika: Den siste idioten är inte född än.
Svar på tråden Sockerpullornas tråd