• Ankmor

Sockerpullornas tråd

greeneyes skrev 2008-06-01 06:03:36 följande:
    ankmor: grattis! ljuvligt det lät när ni träffades!!
    Vi "träffades" första gången runt 1975-76 när han flyttade till min gård... Jag gick i samma grupp på förskolan och i samma klass som hans syster i ca 6 år och bodde granne med hans moster i ett par år innan vi blev ett par. Kan erkänna att jag var "kär" i honom redan som 10-åring
    Som svärfar säger; "Stod på tillväxt i 15 år" hehe
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Ankmor

tack förresten!

• Ankmor

Tack MariaX.
    Jag håller på med köket just nu - skall städa ordning ordentligt med skurat golv & det hela... som en liten överraskning tills han kommer hem från jobbet (jobbar extra idag).

Det är annars han som brukar fixtra med det.
    Sitter här för att vila ryggen lite...

• Ankmor
    Solaika skrev 2008-06-01 23:00:15 följande:
    Hej på er! Tårtorna vart trots allt över förväntan. Beställarna ojjade sig över hur fina dom va o jag såg bara alla fel öööverallt. Framför allt på bröllopstårtan. Dessutom hade jag lite halvpanik över smaken på den eftersom ganachen på 70%ig choklad smakade apa. Men jag har fått höra idag att kombinationen va jättegod iaf o alla älskade den. Jag har inte orkat lägga upp bilder här ännu. Jag ska.. men inte ikväll. Kommer imorn, det lovar jag. Jag har inte orkat läsa igenom det ni har skrivit heller. Det enda jag kan säga är att jag vet inget om jobb efter midsommar. Jag har bara schema fram till midsommaraftons kväll. Får resten snart hoppas jag så då ska jag meddela när/om jag kan.
    Det är kul att se dig här ialla fall! Bara du inte faller ihop!

Tårtorna blev superbra, trots motgångar!

Är det inte konstigt det där med att vara nöjd?
    Själv står man och svär ve och förbannelse över en tårta och ser bara fel & skavanker medans beställaren/mottagaren/gästena står och ojjar och ooohhar
  • Ankmor
    JFL skrev 2008-06-02 23:28:30 följande:
    Nu är det dax att visa upp mina finaste skapelser :
    Vilket utomordentligt modelleringsarbete! Hur har du lyckats med att få håret så krusigt? Vilket verktyg har du använt?

Supersöta!
  • Ankmor
    Aiwendil skrev 2008-06-03 16:33:59 följande:
    Kommer in och klagar lite... helt OT i den här tråden men ändå...Natten till i söndags fick jag ett gallstensanfall (trodde fasiken jag skulle dö)Fick det fastställt i dag hos läkaren!Inte roligt...
    Aj! Stackars dig! *tycker synd om* och en *stor kram*.
  • Ankmor
    Solaika skrev 2008-06-03 10:35:31 följande:
    Nämen oh, tack JFL - jag håller med de andra. Vilket modelleringsarbete Greeneyes - Tack söta du Ankmor - jag har visserligen läst franska.. men inte tillräckligt för att kunna översätta. Jag kan försöka hitta lite tid i helgen o höra om mamma kan hjälpa. Hon är ganska bra på franska.
    Jag har hittat en fin dikt på engelska. Den översatte jag via en gratissida - kanske din mamma kan titta på den franska översättningen och se om det är korrekt översatt?
    Om inte kanske hon kan hjälpa mig med en riktig översättning?

Min syster skall höra med sin svärmor om de har någon fransk lärare på skolan som hon är rektor för... Alla trådar dras i just nu
  • Ankmor
    Maraschino skrev 2008-06-04 15:56:20 följande:
    Smiter förbi och berättar att igår kl 18.49 kom en liten kille till världen!!! Vi kom in till förlossningen vid 17 pga vattenavgång, värkarna började först därinne efter ett tag. Tog två krystvärkar så var lillen ute, ingen lustgas fick jag!! Ska berätta mer sen nu är det nån som vill ha mat!

GRATTIS!! Jisses, vilken sprinter!
    Väntar otåligt på bilder av underverket. Jag vill ju se hur ditt senaste modelleringsjobb ser ut!

Greeneyes - inboxa mig, jag är också nyfiken!

Solaika - Det blir inget med dikter o poesi på franska - de skiter i det! Men tack ändå!

• Ankmor
    annis41 skrev 2008-06-05 10:18:45 följande:
    Jag har varit lite frånvarande här i tråden ett tag nu men det är fullt upp här. Dottern tar studenten nästa fredag så det ska göras tårtdekorationer och en massa andra förberedelser till det dessutom har jag en bestälnning på tårta till 50 personer (2*25) till samma dag. Den ska vår jänkare bli klar, jag håller på med inredningen och vi får de nya rutorna idag.....Tänk om dygnet hade 48 timmar för man ska ju hinna jobba också......
    Du är väl mamma? Då har man åtta armar har jag hört!

Lycka till!
Svar på tråden Sockerpullornas tråd