Sockerpullornas tråd
Men tänkte slippa jobbet att göra den, när det bara är att ta ur smbc burken ur frysen!!
Solaika
Jag förstår din ilska! Det finns knäppa människor runt om i världen, tro mig. Jag vet!
Hur går man vidare nu då? Vilka kopplas in?
Hoppas allt löser sig!
MariaX
De är underbara! Helt fantastiska! Men så är du ju grym på blommor med! Låg faktiskt igår kväll o fundera på hur man gör gerbera på tråd. Fick inte fram något bra svar, men nu vet jag ju att det går iaf!
Less is more och det tycker jag stämmer bra som bröllopstema!
Träffen vet jag inte alls. Men troligen kan jag ingen av helgerna, förutom möjligtvis 8-10 aug. Jobbar de andra...
MEN: Jag skall absolut till Kungälv på Tårtdecors utstälning!
Solaika, du kan få 'va' hos mig om du vill
Bor inte alls långt ifrån Kungälv (Nåja, 9 mil, men det är motorväg
)
alltså helgen då showen är, skall vi nog ha släktträff..
greeneyes
Kan ju göra den undre tårtan lite såhär:
www.tartdecor.se/Graphics/Products/3706.jpg
Åh, Grattis Maraschino!! Han ville snabbt ut han!! Gud va kul!
Han heller inte sluta undra vad som hänt, greeneyes!!! *nyfiken*
Maraschino, Kanonbra jobbat! Väldigt snyggt modellerat!!
Har han fått något namn än?
Nu orkar jag heller inte tårta mer! Tappade all lust och självsäkerhet idag! Usel tårta, verkligen hemsk blev den!! Fyllningarna hamnade på sniskan och hela tårtan blev sne. Spacklade med grädde, eftersom det efterfrågades "riktig" prinsesstårtasmak (operasmak
) men jag gillar verkligen inte marsipan och grädde ihop! Det går bara inte. Den smälte inte, men mjuk blev den. Och ork till dekoration hade jag verkligen inte. Det blev namn, ålder och lite blommor som inte alls var särskillt snygga.
Så, i vilket fall som helst! Jag tog precis bort tårttråden ur favoriterna. Lika bra det liksom. Orkar inte "se" alla som pratar om hur kul det är att tårta och om sina misstag, som sedan inte alls visar sig vara misstag på bilden. Men min kommer ni inte få se. Den ÄR ett enda stort misstag. Ni får bara helt enkelt lita på mig. Den blev hemsk
!
Skall lägga detta åt sidan några veckor nu, sedan tänkte jag ev börja med sockerblommor lite smått! Har även börjat "skära ned" på sötsaker! Inget godis den senaste veckan iaf
! Studenttårta åt jag och nångon bulle e har det blivit, men inget godis och inga chips och ingen läsk!!
Jag tänker fortsätta hänga här och kollar nog in bildtråden med! Ibland!!
Lång inlägg!
men ha en bra dag!
UWO BaraJag skrev 2008-06-17 19:47:56 följande:
MariaX:
Jag stör mig inte. Tycker bara det är jobbigt eftersom jag själv inte lyckas med tårtor just nu! Och då är det jobbigt att "se" diskusisoner om folk som lyckas, men ändå klagar! Vet ju att det hör till människans natur, men jag fixar det helt enkelt inte just nu. Men det handlar enbart om mig och inga andra! Sen är det tråkigt att "alla" färsvunnit också. Minns typ 3:a eller 4:e tråden när jag kom med i bilden.. Det var tider det
Men alla är ju nya någon gång! Men jag fixar helt enkelt inte tårtsnacket just nu, men det handlar enbart om mig själv alltså!
Ha en bra midsommar allihopa! Vi (Jag och sambon) skall ut och segla och bara ha det gött!!