Inlägg från: MariaX m 2 |Visa alla inlägg
  • MariaX m 2

Sockerpullornas tråd

Hello girls!

Nu är ni väl alla på C&D och kollar in vackra tårtor... Suck, jag skulle gärna oxå åkt... men jag ska ju dit imorgon iofs !!

Här kommer helgens tårta, en tårta för att fira en 60-åring. Blommorna, som ni kanske ser, är nyponrosor och kaprifol. Blev inte helt nöjd, men buketten ska ju inte vara så stor så den fick bli så som den blev. En bra sak är att jag verkar ha fått lite kläm på hur man spritsar, det känns bra

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • MariaX m 2
    JFL - Underbar tårta !!! Superfin!! Du har fått till träet jättesnyggt och alla madrasserna och kronan och... helt makalöst fin !! Jag gillade Fru Fogebys oxå och Troxiis var bedårande... inte lätt val

Vi ses snart, dags att åka på kurs  !!!
  • MariaX m 2

Förresten, jag var tvungen att springa tillbaka, tack så mkt JFL ! Alltid lika kul att få feedback på tårtorna .

Och tack Solaika oxå !!

• MariaX m 2

Här kommer man hem från en trevlig kurs och var sätter man sig... joo vid datorn såklart Tack för en trevlig dag med-kursare !!

Pannkakan - Helt superfina tårtor, äääälskar gitarren !! Och snigeln !! Tack för komplimangen

rimmis - ähum... joo... det ser bättre ut på lite håll men det har faktiskt lossnat lite, det är skönt

• MariaX m 2
    Ankmor - Vad kul att nån är det det kanske du inte skulle vara om du såg det nära... Bra jobbat med arkivet, skönt med extra (tårt)dagar hemma

Aiwendil - Jaa det var kul och liljan blev jättefin, så såg inte min första blomma ut kan jag säga förresten, hur gör du kortet sådär på kanten, photoshop och sätter dit ram typ? Jättesnyggt, lyfter ett kort jättemkt

Jag shoppade oxå igår, fast på nätet när jag kom hem kunde ju inte låta bli dom däringa bokstäverna Mitt konto är oxå snart tomt...

Solaika - Men det låter ju ungefär lika roligt ju... not Hoppas det gick bra på tentan

JFL - Jaa, det var jättekul att träffa er, det får vi göra om Jag tänker fortfarande på er som JFL och Aiwendil, det går inte att ändra så lätt

Jag är oxå helt säker på att vi skulle gjort på tjockare tråd men man kan ju inte säga så mkt, man gör som hon gör även om man på sin kammare (eller sitt hobbyrum... *hmmpf* ) skulle göra annorlunda. Jag ska väl gå och provhålla min blomma, den kanske är stadigare nu. Sen ska jag sätta mig och göra blommor, jag blev sporrad igår.

Joorå vi hann nog diskutera klart eller vi kommer kanske aldrig diskutera klart det här med snygga tårtor förresten

Ha en bra vårdag
  • MariaX m 2

Din lilja ser jättefin ut JFL !

• MariaX m 2

greeneyes - Vad sorgligt med din farmor, jag vet hur det känns, min mormor dog förra året och det var jobbigt. De har ju lixom funnits hela ens liv

Pannkakan och ni andra oxå förstås - Jag är nog väldigt anonym på nätet, jag har inte ens kort på nåt annat än tårtor och sånt i mitt galleri. Inte för att det spelar såå stor roll men jag är gärna MariaX. Även på kurs

Aiwendil - Jag har planer! På ett hobbyrum alltså, funderar på att sno barnens lekrum...

Ikväll har jag suttit med blommor igen, fick inte nog igår Jag undrar hur många timmar om dagen jag lägger på blommor: fundera, göra och fundera lite till, kolla i böcker, kolla på nätet på riktiga blommor... Mycket tid blir det

Sov gott, nu är det dags för mig att krypa till kojs

• MariaX m 2
    greeneyes - Vi fick lära oss praktiska småblad av floristtejp på kursen, de skulle precis se ut som blåbärblad tror jag

Man sträckte ut en 10 cm tejp, la på trådar vinkelrätt mot tejpen och klistrade på en tejp ovanpå. Sen är det bara att klippa ut ett blad vid varje tråd. Hoppas du förstår hur jag menar
  • MariaX m 2

Tårta till kvällens träff med mina kursare

Fylld med godis - ploppfluff, mörk choklad och jordgubbssylt.

• MariaX m 2
    rimmis skrev 2008-04-04 18:08:11 följande:
    Maria: Åhhhh... vilken supersöt
    Tack rimmis !! Den var jättekul att göra, pilligt men roligt Skulle önska att jag fick lite såna beställningar, inte bara blommor
Svar på tråden Sockerpullornas tråd