Inlägg från: MariaX m 2 |Visa alla inlägg
  • MariaX m 2

Sockerpullornas tråd

Hej girls

Nu är svärmors födelsedagstårta klar, den höll på att inte bli för jag var såå oinspirerad. Fast jag blev ganska nöjd ändå, lite väl gullig kanske 
    Den är fylld med kokoskolaganache och mangomousse.

Ha en skön och trevlig helg

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • MariaX m 2

Tack ni goa tjejer  !! Vilken tur att jag inte klämde på lite blommor oxå då   !!

Och ja, Ankmor har rätt förstås, det är de utstickarna jag har använt Jättefina tycker jag och lagom stora. Jag kan INTE skära nåt sånt för hand, absolut inte !!!

Jag tror den var god men jag måste säga att jag blir så besviken på sambons familj Jag säger till svärmor att jag tar med en tårta och hon blir glad och säger vad trevligt. Sen kommer hela familjen dit, vi var 22 pers och inte en enda av dom säger typ nåt om tårtan, jag frågar till slut svärmor om den var god... Inte en enda kommentar... Jag har bestämt mig flera gånger för att inte ta med tårta dit, det är inget kul att planera och göra tårta i timmar när de inte ens kan säga om den var god eller inte. Är jag tjurig?

• MariaX m 2

Tack JFL !!

Jomenvisst, skönt att ni oxå tänker likadant. Sitta och glufsa i sig och sen inte ens säga nåt, suck. Men de är såna när svärmor bjuder på middag oxå, ingen säger nåt om hur gott det är utom typ jag och sambon och några till. Och det ÄR alltid jättegott, de är jätteduktiga på att laga mat. Dessutom tycker jag det är ännu viktigare när de som svar på när jag sa att det var kokoskola och mango såg lite frågande och skeptiska ut, då vill man ju verkligen veta och jag äter inte tårtan själv heller så det är ju lite viktigt vad andra tycker.

Aiwendil - Ja då är det ju inte lätt men jag antar att hon menar det första men man kan ju aldrig veta säkert och det är ju lite störande

• MariaX m 2
    JFL, Ankmor och Solaika - Joo, sambon åt av den till slut, sist av alla, han sa att den var jättegod. Men principen... att inte säga nåt, bara glufsa i sig, suck. Ingen mer tårta till dom minsann.

Tussa - Jaa visst är bokstäverna fina, de finns på Tårtdecor och C&D vad jag vet Jag har bestämt mig för att inte göra mer tårta till dom eftersom dom inte kan säga nåt men man måste ju ha några tårtätare dock... Jag tycker mörkgrön murgröna, älskar sån murgröna. Låter väldigt fint med orkidéer och primula

rimmis - Jättefina tårtor, vackra och enkla

Solaika - Lycka till med mmf-en, det kommer gå jättebra
  • MariaX m 2
    Tussa - Jaa det är så jag tänker, kontrasten mörkgrön murgröna och vit tårta är jättesnygg

Jobbigt att inte kunna sova, jag blir helt knäpp då. Hoppas du kan slappna av lite iaf

Solaika - Vad fint det blev iaf (fast det är äkta vara ) Fräckistårtan blev välgjord, jag tycker dock personligen att de är äckliga, brukar inte vara pryd i vanliga fall men men...  Väldigt snygg hudfärg hade du fått till, vad använder du för färg till den?
  • MariaX m 2

Jag gillar oxå äkta vara, det är såå vackert

Tjejer, nu behöver jag er hjälp!! Ska göra en konfirmationstårta till helgen men vad tusan ska jag ha på?? Har kollat runt, det verkar vara typ kors på alla och det vill jag inte. Funderar på lite liljekonvaljer och en liten murgrönakvist men man måste väl ha nåt mer... Nån med nån bra idé ?

• MariaX m 2

OK somrigt blir nog bra då, tack för åsikter  *går genast in till tussa och kollar hennes konfatårta*

rimmis - Ja jag är oxå inne på sommar, har lite hallonkvistar och sånt på G hemma i skåpet och nästa tårta ska bara innehålla flädermousse och nåt mer, kanske jordgubb eller hallon eller nåt

• MariaX m 2
    mooogn - Jaa fläder/äpple kanske är gott Jag kör på hallon/fläder tror jag så kan vi byta erfarenheter sen Välkommen förresten

JFL - Tack så mkt för tipsen, det där med ett halsband låter jättefint !!! Nåt sånt vore en jättebra idé! Jag tänkte ha liljekonvaljer och murgröna, sen ett litet sidenband i rätt färg blir nog jättefint. Och ett pergamentsblad, lånar idén från tussa, med namn och datum... kanske nåt kort bibelord, mkt bra idé Kyss... kanske inte får plats med nåt halsband, får fundera på det... Man kanske kan lägga ett litet halsband på sidan av pergamentet... hmmm... 
    Vad glad jag blir, så fort man behöver lite hjälp så går man in här och får genast hjälp av er goa sockerpullor
  • MariaX m 2
    Ankmor skrev 2008-05-06 23:02:34 följande:
    När det gäller text på "pergamentet" så har du ett par idéer härwww.kmbornelings.se/dubblakonf/konfirmation.h...
    Tack för tipset !! Du ska veta att jag verkligen har tänkt på och uppskattar jättemkt att du alltid hjälper alla och lilla mig med tips och länkar, det är guld värt !! Tur att vi har dig i dessa trådar !!
  • MariaX m 2
    rimmis - Är det din nya tårta? Supervacker ros och underbar tårta !! Asså jag förstår inte hur du gör när du målar så vackert??!!
Svar på tråden Sockerpullornas tråd