Inlägg från: MariaX m 2 |Visa alla inlägg
  • MariaX m 2

Sockerpullornas tråd

rimmis skrev 2008-04-18 15:01:13 följande:
    Maria: Superfin tårta
    Tack Kyss!!
    Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • MariaX m 2
    Aiwendil skrev 2008-04-22 06:57:39 följande:
    Åååh... ska ni ha sockerpulllsträff.... *avis*
    Jamen klart att du ska komma Det är allla sockerpullor som vill såklart !!!!!
  • MariaX m 2

Hello girls, hoppas ni har haft en härlig vecka i solen

Var det nån som märkte att jag surade lite i tråttråden igår ? Jag blir faktiskt irriterad på att man (läs jag) engagerar sig i att titta på allas tårtor och kommenterar dom men ingen verkar bry sig. Jag skulle vilja ha tillbaka lite av stämningen som vi hade förra året när folk faktiskt brydde sig om varann och varandras alster. Men men, det är kanske bara att ge upp... Som tur är har vi ju denna tråden !!

Det här är min tårta för dagen (2 varianter på den). En tårta till mannens jobb, fylld med kokos- och limemousse.

Lite enklare dekorationer

• MariaX m 2

Tack jessica6 Kyss!!

Klart jag kommer på träffen, ska bli jättekul att fixa och dona och snacka strunt med alla pullor  !!!

Ang rabarber/jordgubbsmousse så har jag gjort det nångång. Enklast är nog att köpa frysta jordgubbar och koka upp med färska rabarber och socker. sen i med gelantin som vanligt och vispad grädde. Jag gjorde på färdig sylt den gången. Sen är det ju jättegott med vaniljmousse till... mmmmmm...

• MariaX m 2
    Solaika, tack !!

Oj, det var trist att inte få den svarta marsipanen Jag tycker det kan variera jättemkt från kakburken, dock har jag inte beställt därifrån på länge, jag gillar England...

Man borde eg gå ut istället för att sitta här... kanske får ta en sväng
  • MariaX m 2
    Ankmor skrev 2008-04-25 14:00:46 följande:
    Maria dina blommor (och resten me förståss) är helt underbara, 'som vanligt' Jag håller med dig när det gäller responsen i den andra tråden. Fast jag måste ärligt säga att jag är själv dålig på att ge respons direkt i tråden, jag lägger oftast respons i skaparens gästbok.Det skall bli så kul att få träffa er allihop på sockerpullsträffen!
    Tack Ankmor , jag blir så glad!!

Jag brukar inte heller skriva nåt i tråden, går nästan alltid in i folks gb, blir lite personligare då Du var en av dom som jag syftade på när jag sa att vi var några stycken som ger feedback Tur att vi har varann härinne Längtar efter sockerpull-träffen !!!

Nu har jag suttit och gjort ranunculusblommor, typ smörbollar, till en vårtårta. Borde vara ute men har en sjuk liten kille hemma så det får bli sen.

kram på er sockerpullor
  • MariaX m 2
    Solaika skrev 2008-04-25 21:43:08 följande:
    Snabbkurs på gerbera efterlyses *smått panisk*
    Behöver du fortfarande hjälp eller har du löst det ?
  • MariaX m 2

Tack så mkt Aiwendil, annis41, Maraschino, greeneyes och rimmis , det är såå kul att höra att ni gillar mina blommor !!

Aiwendil - Precis, det är så man lär sig och blir peppad Jag tar en sväng in i stora tråden ibland när jag är på svarar-humör

Maraschino - ååå din stackare, inte kul att vara sjuk och så Hoppas du blir frisk snart och att du slipper gå över tiden

rimmis - Jaa, kanten är blad, såg den idén i en bok och tyckte det var fint

Solaika - Vad har du för utstickare och så? Just gerbera är inte så svårt om man bara går med på att de inte ser helt livslika ut Men det underlättar om man har bra utstickare och bra fp

• MariaX m 2

Jättesnygg tårta Solaika ! Tycker nog rött blev snyggare än svart jag oxå

Ankmor skrev 2008-04-27 19:20:42 följande:
    Ranunkler? Hoppas på bilder väldigt snart + hoppas på en liten lektion på träffen.Jag fullkomligt älskar ranunkel!
    Ja jag tycker oxå ranunkler är jättefina, dock blev mina i socker inte såå snygga, får jobba lite mer på dom Oj vad vi ska lära oss saker av varann på träffen känner jag

rimmis - Hur smakade lavendelmoussen, var den god? Får man fråga efter receptet, det låter såå gott  ?
  • MariaX m 2

JFL - Usch vad läskigt med dagis

Tack för din snälla kommentar , jag älskar hibiskusar !!!

Svar på tråden Sockerpullornas tråd