Inlägg från: MariaX m 2 |Visa alla inlägg
  • MariaX m 2

Sockerpullornas tråd

greeneyes - Åå vicken sötnos

Ankmor - Fina tjejer du har, en med fototalang oxå
    Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • MariaX m 2

Nu är då min morsdagstårta klar. Totalt omgjord sen från början, jag hade en vision som inte föll väl ut kan man säga...

Fylld med den spännande kombinationen krusbär/kokos, får se hur det smakar...

• MariaX m 2

Tack !! Det är sockerblommor som alltid Prästkragarna var ett elände kan jag säga...

• MariaX m 2

Tack Ankmor Kyss! Jag älskar oxå prästkragar men det blir nog inte fler, det sa "tapp, tapp" hela tiden när jag tejpade dom, det ramlade kronblad i parti och minut

Ser ut som en väldigt smaskig tårta och god lät den Jag fick baka mig egen och inga blommor eller nåt heller... *snyft*

Tack Tussa !! Helt OK med upprepningar
    Låter som en lite trist mors dag, kul att få lite uppvaktning iaf Riktigt söta konstverk du har åstadkommit oxå, blir såå sugen på att ha en till oxå... Kul att ha sett 4an lite 

• MariaX m 2

Tänkte kolla om nån har nån idé till mig , jag har en snustårta till helgen men jag vill inte göra en snusdosa, känns inte som jag kommer kunna göra det snyggt lixom. Vad tror ni om idén att göra en vanlig tårta, kanske MC-täcke och sen lägga på ett såntdäringa pergamentblad med några bra bevingade ord om snus ovanpå tårtan och kanske nån kvist eller nåt? Eller blir det tråkigt?
    Vill inte göra nån beige wannabe-snusdosa som folk kan säga att "-man ser ju att det ska föreställa en snusdosa"... Usch vad jag känner mig begränsad, det enda jag kan är blommor och det passar ju inte alltid, folk vill ha roliga, träffande tårtor - jag skulle vilja kunna modellera!!!!!

Solaika - Tack Kyss!! Jag börjar dock känna mig lite tjatig, jag gör ju alltid samma sak medans alla andra modellerar fantastiska saker. Jag gör blommor, bara det... suck.

Vad kul med bebisar !!! Och jisses vilket hektiskt liv; tårtor en masse, massor av råttor ( ), uppsats... hoppas det lugnar sig snart

• MariaX m 2
    Aiwendil skrev 2008-05-26 09:14:50 följande:
    Jag har verkligen inte fortsatt med det här att binda blommor...*suck*Jag vet inte hur jag ska starta... Har ju tråd och tejp och allt men...Om jag vill göra en ros, ja det vet jag.. börja med mitten osv...men om jag vill göra en "platt" blomma..Hur ska jag fästa den?
    Hur menar du platt blomma, en typ smörblomma menar du? Då binder man ståndarna på tråden, kavlar ut fp'n med en liten topp på baksidan och sen sticker man ut blomman. Sen drar man igenom tråden med ståndarna genom blomman och låter den gå igenom toppen på baksidan och snurrar ner fp'n lite på tråden bakom så det fäster. Är jag jätterörig nu eller fattar nån vad jag menar ?
  • MariaX m 2

Solaika - Kyss, du värmer mitt  Dina tårtor kommer gå galant

Aiwendil - men det är bara att du kommer förbi ska jag visa Kan försöka mig på en bättre beskrivning nån dag om du vill

Tussa - Skönt med dator igen

Fru Humla och greeneyes - Tack för tipsen Jag tror jag har kommit bort från dosan iaf jag sålde in idén med pergamentblad med snusdikt och en ros, hon ville ha lite prillor men det kan jag väl få till...

• MariaX m 2

Tack för tipset JFL, ska leta lämpliga kex

greeneyes - skönt att skrämma tårtbeställare, vet lite hur det känns Men det är ju inte roligt med för många tårtor, en i veckan är lagom för mig Nästa vecka har jag två, kanske tre och veckan efter ev tre oxå. Inte bra egentligen, jag blir så stressad.

rimmis - Jaa jättesvårt Man får försöka vrida lite på idén så det funkar, jag vill inte göra tårtor som jag inte tror på. Så desperat är jag inte, jag tårtar ju för det är roligt 

• MariaX m 2

Jag har inte heller lust Jag tror tårtan blir en flopp, suck, jag skulle gjort en dosa istället... Jaja, nu har jag pergamentet och rosen, jag får köra på det ändå. Men dåligt kommer det bli...

Dags att göra SP, blä, det är det tristaste som finns tror jag...

• MariaX m 2

Ja nu är snustårtan färdig iaf, den blev väl helt OK. Hade dock föredragit att inte lägga på snusprillorna... Skrattande

Fylld med rårörda hallon och mandelgrädde, såååå himla gott det är!! Är dock lite orolig för tårtan, den ska resa med tåg i 45 minuter imorgon...Fundersam Det är visserligen inte mitt problem eg men....

Svar på tråden Sockerpullornas tråd