Inlägg från: MariaX m 2 |Visa alla inlägg
  • MariaX m 2

Sockerpullornas tråd

Förstår känslan Tussa !! Det kommer fixa sig till slut iaf och bli jättefint!!

Jag sitter och fixar med konfirmationstårtan, det ska vara lite murgröna och lijlekonvaljer på. Sen har vi bröllopstårtorna nästa vecka och sen... Ahhhh!! Tur att vi har en slappkurs nu, bara undervisning 1 dag i veckan

Kram o Kyss

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • MariaX m 2

Dagens tårta då, lite ändrad och fixad med men såhär blev den till slut

• MariaX m 2

Tack så mycket tjejer Kyss!! Jag tror hämtaren blev nöjd oxå, jag var (som vanligt) inte hemma när hon hämtade den

Är inte så glad idag Är jag fjantig?
    Igår skulle vi träffas några tjejer i klassen, vi har umgåtts ett tag och träffats en 5-6 gånger utanför skolan och fikat, druckit lite vin och käkat ihop. Så igår skulle vi träffas igen. Jag ringde till en av tjejerna och skulle säga tt jag var 10 min sen men hon svarade inte. Men hon ringde upp direkt och vi bestämde att vi skulle handla när vi träffades. Jag kom dit 12 över och ingen var där. jag väntade en stund och sen ringde jag samma tjej men inget svar. Väntade lite till och lite till... Ringde igen, inget svar. När det gått 45 minuter gick jag ett varv och tittade lite och sen efter typ 55 minuter ringde tjejen upp:

"- Vi gick i förväg.
    "- Men hur skulle jag hitta er då?"
    "- Vi tänkte att du skulle ringa...
    "- Men det gjorde jag ju...
    "- Jag glömde visst sätta på ljudet... men du är välkommen nu !!

Jag blev skitbesviken och ledsen faktiskt, jag gick bort dit och fick nån halvkäck förklaring. Jag tror verkligen inte det var med flit och att de inte menade nåt med det, det känns som folk som är typ 10 år yngre litar mer till mobilen och håller inte tider och platser på samma sätt men ändå, jag stod f*n på samma ställe i 50 j*vla minuter och väntade medans de fikade ost och kex och drack vin!!!! Jag skulle iaf verkligen sett till att personen förstod och kände sig OK innan jag släppte det men men... Jag skulle nog ha slagit en signal idag och kollat läget lite och visat att jag brydde mig men det tror jag inte nån kommer göra...
    Som sagt, är jag fjantig?

• MariaX m 2

Tack tjejer, skönt att veta att jag inte bara är fjantig Kyss 

greeneyes - Tack för kramen, den behövdes  Det är just det, man kan inte säga ifrån när man inte känner folk på det sättet. Det får blåsa över men men... Bra att du stod på dig mot tårtbeställaren, man kan ju inte jobba ideellt  !!!

Aiwendil - Nä precis, man sk ainte ta det personligt men man gör ju det... Ser fram emot att sitta och snacka och sippa vin med dig och alla andra på träffen, du kommer väl ?

rimmis - Ja precis, det var nog det jag kom fram till, respektlöst. Trist... men ja ja, det får blåsa över.

Ankmor - Tack för komplimangen !! Tyvärr är jag inte typen som blir rasande, man borde bli det men jag är för mesig. Jag ska träffa dom imorgon igen, får se hur det käns då... Jättefin tårta du har gjort !! Den lät såå god dessutom, hur smakade det med vinäger i?

• MariaX m 2
    Aiwendil skrev 2008-05-11 12:28:28 följande:
    MariaTräffen är första helgen i augusti va? Då är vi i London Enda helgen min man kunde..... GreeneyesKonditorier tar mellan 35-70kr/biten har jag sett för såna tårtor som vi gör.OCH... och det är inget LITET OCH...Konditoritårtor är inte alltid så himlans vackra vill jag lova. Inte de jag sett i allafall.Man ska inte ge bort sina konstverk, sa Stellamum till mig en gång och hon har så rätt.Så det gör inte jag längre
    Åååhh vad trist Men vi får ha fler träffar Kul med London dock, du får köpa massor av tårtprylar med dig hem

Tussa - Fin bukett
    greeneyes skrev 2008-05-11 21:06:51 följande:
    ...kom förresten att tänka på det, är det typ bladglans eller nåt annat man använder för att göra nån sockerdekor högblank? nån som vet o vart får man tag på det i sf?
    Jag har bara fått tag i half glaze, det är inte så blankt som full glaze. Tror det var länk nr 2 som Ankmor skrev som verkar vara full glaze.
  • MariaX m 2
    Solaika skrev 2008-05-14 08:46:12 följande:
    Hjälp!!Jag ska göra en bröllopstårta till den 31a maj. Jättekul! Meeen.. dom vill ha en hel drös med rosor i FP.. Jag hinner inte! Hjälp mig!? Jag kan åka en liten bit o hämta om det behövs. Eller betala frakt o sånt om nån vill göra o skicka hit. Please!!
    Det är kanske lite för långt till mig annars hade jag gärna hjälp till lite

Just det, receptet på sp - jag inboxar dig det, är det OK?
  • MariaX m 2

Oj vilket jobb ! Är oxå sugen på syrén men 500 blr... hmm jag kanske håller mig till nåt enklare Ånga anv jag absolut mest, blir så kladdigt med glaze. Men av ånga blir det inte blankt direkt, bara lite halvblankt om ens det. Men lagom för många blad

• MariaX m 2

Så, nu är helgens *som-nästan-inte-blev* tårtor färdiga . Men borde jag haft nåt mer på, tycker att det fattas nåt...? Hon har gula rosor i buketten, kanske skulle göra nåt med det... men jag vill ju inte ha för mkt heller... suck. Vad tycker ni?

Bröllopstårtor. Fyllda med lime- och jordgubbsmousse.

• MariaX m 2
    Sexymala - Tack så mkt , känns skönt att veta!! Man blir ju lite tveksam ibland

Jorå, gerbera går att få på tråd och det är inte särskilt svårt om man har rätt utstickare. En sån där med typ fem utstickare, vita i plast har jag anv, jättebra!!
  • MariaX m 2

Tack Solaika och Ankmor Kyss!!
    Håll nu tummarna för att det tuuuunnnnna partiet mitt på stora tårtan inte spricker... Ska sätta mig och göra lite murgröna för säkerhets skull Eller så spritsar jag en ros-slinga mittemot så den får två... hmmm... ska fundera på det, då kan man ju vända på tårtan och vips så syns det inte 

Svar på tråden Sockerpullornas tråd