Inlägg från: LordHawk |Visa alla inlägg
  • LordHawk

Hur mycket pengar får din tonåring?

Visst det e jättebra att barnen får jobba och tjäna sina egna pengar! MEn den dagen jag får barn kommer jag aldrig betala dom för att hjälpa till med hushållsarbetet och trädgårdsarbete. Jag kommer att baka in det i dom vardgliga sysslorna där alla i familjen hjälps åt!

• LordHawk
    Jordgubbssmak skrev 2008-03-20 16:56:12 följande:
    mmm..det låter ju bra, men de barn som eventuellt inte vill bidra med "sin"del..ska den ändå få pengarna?
    Jag anser att man ska inte muta sina egna barn! Så har dom en viss bestämd månadspeng så ska barnet få det! Det där med att dom inte vill hjälpa till kommer att dyka upp men då får man ta ett snack med kidzen och förklr att i dett hushåll hjälper alla till även om man inte vill!

emcjoh:
    Å sen en liten tanke bara.. Frågade du din dotter om det va ok att du skaffade ett barn till? Varför i hela fridens namn begär du att din dotter ska hjälpa till med småbarnen?
  • LordHawk
    emcjoh skrev 2008-03-20 17:43:50 följande:
    LordHawk:Klart jag inte frågade henne, det är ju ett "jobb" som alla andra som måste göras här hemma.
    Nej det e en sak som e säkert.. Jag skulle aldrig "tvinga" mina kommande barn att hjälpa till med deras yngre syskon, inte mer än om man ber dom sitta barnvakt, då skulle jag faktiskt betala dom!
Svar på tråden Hur mycket pengar får din tonåring?