Inlägg från: Destination Unknown |Visa alla inlägg
  • Destination Unknown

Pellets..

Hej! Skulle behöva lite information av er som har pelletsbrännare som uppvärmning i era hem.

*Vad kostar det?
    *Hur länge räcker det?
    *Vart köper man pelletsen?

Berätta gärna era erfarenheter av pelletsbrännare..

Vi är på gång och kanske ska köpa hus, det finns ny pelletsbrännare i den (panna från 96) och nu undrar vi hur pass ekonomiskt det är egentligen..

Kram på er & Glad Påsk =)

• Svar på tråden Pellets..
  • Destination Unknown

Okej. Tack så hemskt mycket för svaren! De har gett mycket bra info. Men fattar inte riktigt vad en bulk är? Själv (som ni kanske förstår) har jag aldrig sett en pelletsbrännare förrän nu när vi var o tittade på huset. Har haft el och kamin innan och sen bor vi just nu i en bostadsrätt. Men i huset så är det som en stort spann med ett rör till själva "stationen" och sen in till pannan.. kan det vara en bulk? hoppas att det finns någon som kan förklara lite närmre.. hehhe. Man får ju aldrig reda på något om man inte frågar! Kostnaden var ju inte alls farlig, det är ju inte jättemycket mera än vad vi har idag!

Bussa: Hehe nej direktverkande el är inget vidare billigt! Och tyvärr så blir den ju inte billigare direkt..

• Destination Unknown

Nu vill jag nog hellre ha ett "vedeldat" hus Snål smålänning på dessa tangenter.. hehe

• Destination Unknown

Nä det är inget roligt, men det är jag van vid så mig gör det inget. Är väl för inbiten i det.. hehe

• Destination Unknown

Har man tillräckligt stort förråd till veden så slipper man klyva och stapla så ofta. Vi gjorde det 1 gång om året innan.

• Destination Unknown

Okej, vi hade vårat ute. Men jag tycker det tillhör lantlivet på något sätt. =)

• Destination Unknown

Ja annars hade det nog vart hemskt

Svar på tråden Pellets..