• Fiansess

Pellets..

Destination Unknown skrev 2008-04-02 11:10:59 följande:

Nu vill jag nog hellre ha ett "vedeldat" hus Snål smålänning på dessa tangenter.. hehe
    Vi eldar nu och får tom veden gratis.
    Men för os är det alldeles för mkt jobb. Måste elda varje dag för att ha varmvatten även om vi inte behöver elda för värmen. Visst vi kan koppla på elen, men nej. Det lönar sig inte.
    Dessutom får vi lägga ner en stor del av vår lediga tid till att kapa, klyva och stapla ved. Så vi ska sätta in pellets trots att det blir extremt mkt dyrare varje månad för oss som får veden gratis.
    Vi vill ha ett liv med :).
  • Fiansess

Destination Unknown skrev 2008-04-03 11:57:43 följande:

Har man tillräckligt stort förråd till veden så slipper man klyva och stapla så ofta. Vi gjorde det 1 gång om året innan.
    Jo fast vi tar in ved för att slippa springa ut och hämta varje dag.
    Men visst. Är man beredd på att det tar tid så hade jag helt klart valt vedeldning istället för pellets. Ekonomiskt sett..
  • Fiansess
    babyfia skrev 2008-04-03 12:00:50 följande:
    Destination Unknown skrev 2008-04-03 11:57:43 följande:
    Jo fast vi tar in ved för att slippa springa ut och hämta varje dag. Men visst. Är man beredd på att det tar tid så hade jag helt klart valt vedeldning istället för pellets. Ekonomiskt sett..
    Kanske ska tillägga att vi har vedförråd utomhus och inne i pannrummet har vi 3 fack som vi fyller på :).
  • Fiansess

Destination Unknown skrev 2008-04-03 12:03:11 följande:

Okej, vi hade vårat ute. Men jag tycker det tillhör lantlivet på något sätt. =)
    Hehe ja alla är vi olika :). Tur är väl det
Svar på tråden Pellets..