• Kristin28

    Ha sex vid äl flytning eller LH stegring?

    Jag har den klassiska äl flytningen ca 2 dygn före LH stegringen. Jag vi vill "spara" så mycket spärmier som möjligt för att pricka in rätt undrar jag när det egentligen är bäst att ha sex?

    Någon som vet?
    Jag har läst någonstans att om man inte har flytningen så lever inte spärmierna mer än några timmar, någon mer som hört detta?

    Antagligen är det väl bäst att ha sex båda gångerna, men som sagt vi ville ju spara.
    Vill bara höra vad ni säger!
    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Ha sex vid äl flytning eller LH stegring?
  • Minnie69

    Tror nog det är bra att köra på när de bra flytninarna är som mest omfattande, så "killarna" kan simma upp och ligga och vänta på ägget. Om man inte har de bra flytningarna och simmarna blir strandade utanför livmodern, äggledare så är de väl rökta, flytningarna är väl lite av vägen in till barnkammaren.

  • Mrs Moneybags

    Man ska ha sex när man har äl-flytningar, men även om man inte tror sig ha det så kan man ju ha missat det...det bästa är väl att ha sex varje dag eller varannan dag några dagar innan äl och någon dag efter.

    Om mannen har normala spermier finns ingen anledning att "spara" utefter från vad jag har läst mig till

  • Anna810110

    Jag har samma "problem". Ägglossningsflytningar dagen innan LH ökning. På kvällen när LH ökning har visat, går flygningarna över till mer möjliga än rå äggvita.

    Så jag undrar om ägglossningen sker enligt testen eller enligt flygningarna.

    Undrar även om någon provat letrozol för att få bra ägglossning och progesteron

    kräm när ägget släppt?

Svar på tråden Ha sex vid äl flytning eller LH stegring?