Svar på #484
elegi skrev 2008-05-19 14:45:30 följande:
~Galltvål är bra mot det mesta (de flesta fläckar går bort gräs, olja, frukt osv. läs mer på
www.galltval.se~Jag städar med Enjo´s produkter och enbart kallt vatten
www.enjo.net~Till kaffebryggaren och vattenkokaren använder jag ättika 1 del ättika och 10 delar vatten, skölj efter med 3 liter vatten~Till termosar, häll i bikarbonat och sen hett vatten, låt stå en stund och allt lossnar, brukar sätta på korken och vända uppochner några gånger så att det kommer åt överalltTycker inte om rengöringsmedel då de avger starka dofter och även mindre bra ämnen, vi är 3 stycken astmatiker i detta hem så då får man tänka sig för
Jag använder heller inte rengöringsmedel nu för tiden.
Citronsyra & vatten, Vanliga citroner, Salt, bikarbonat, Gul/grön såpa, tvättnötter till tvätten är det som vi använder oss av när vi städar här hemma. Och sån mirakeltrasa!
Jag har vant mig av vid artificiella dofter och när jag skulle sova på en kudde tvättad med tvättmedel och sköljmedel klarade jag inte av doften, den STANK...då älskade jag tvättmedel och sköljmedels doft innan...
När jag skulle städa badrummet där uppe häromdagen (städas inte så ofta

) så hittade jag lite Ajax fet u fleur och använde, herrejisses, det stack nästan i näsan och jag mådde nästan illa av lukten!
Mer naturlig rengöring till folket! Tänk va tomt det skulle bli i städhyllorna på ica