• boom83

Trombyl utskrivet endast efter 3 mf?

Har läst mkt om trombyl här så jag tänkte om ngn vet om man kan få det utskrivet efter 1 MA (v5) och ett MF i v 18?? Ska fråga läkaren på tisdag och höra vad han säger, men jag (som alla andra) vill verkligen inte behöva gå igenom det 1 gång till för att sedan "maximera" mina chanser att ev. bli gravid. Jag vill prova allt i min makt redan denna gång, trombyl, va försiktig jaaa you name it!

så e det ngn som har fått det utskrivet efter 2 mf?

• Svar på tråden Trombyl utskrivet endast efter 3 mf?
  • Katta77

jag kommer få trombyl och fragmin sprutor vid min nästa grav
    jag har haft ett ma i v18 och ett mf i v27+5

• boom83

usch jag beklagar verkligen dina mf! =(

tack för ditt svar.

• Katta77

tack...beklagar dina med

• hoppfull trots allt

jag har haft ett MF v8 och ett MA i v13. Efter första MF tog jag upp frågan om trombyl med läkaren men enligt honom finns det inga vetenskaplig bevis att det skulle hjälpa vid upprepade MF/MA. Själv var jag dåligt påläst så jag köpte det. Nu senast vid mitt MA tog jag upp det igen med läkaren och då hade jag lite egen fakta att lägga upp så vid nästa försök ska jag få det utskrivet eftersom det inte är skadligt att pröva.
    Ibland lönar det sig att stå på sig!
    Lycka till alla!

• Frankieflisen

Undrar ni som äter trombyl eller annat dyl, har det visat sig när ni tagit blodprov att man behöver det eller är det bara en gissning av läkaren? Fick nyss mitt 3:e mf sen oktober. Ska på nån miniutredning om en månad, ingen riktig eftersom vi redan har ett barn som är 1 år och 8 månader.

• Alexa
    Frankieflisen skrev 2008-03-25 20:47:13 följande:
    Undrar ni som äter trombyl eller annat dyl, har det visat sig när ni tagit blodprov att man behöver det eller är det bara en gissning av läkaren? Fick nyss mitt 3:e mf sen oktober. Ska på nån miniutredning om en månad, ingen riktig eftersom vi redan har ett barn som är 1 år och 8 månader.
    Varför ska ni inte på någon riktig utredning?? Ursäkta att jag lägger mig i men mig gjorde dom ingen skillnad på trots att vi hade barn sedan innan.. Nu hanns inte utredningen med hela vägen eftersom vi hann bli gravida precis innan utredningen började.. Gjorde ändå en massa tester som visade sig vara lite tokiga och fick då äta Levaxin under min sista graviditet..

Nu har jag efter sista barnet fått 2 mf igen.. Kommer troligtsvis att börja en utredning igen inom kort..
  • Frankieflisen

Dom tyckte väl att våran son inte var så gammal så dom menade att det kunde inte vara nå fel eftersom den graviditeten gick bra. Men jag hoppas verkligen vi får hjälp nu o att dom kollar upp ordentligt. Vill verkligen ha ett syskon nu till våran son, hade velat haft en som blev född 2008, men det kan vi ju glömma nu Men hoppas på en 2009 i alla fall!!

• Alexa
    Frankieflisen skrev 2008-03-25 21:01:26 följande:
    Dom tyckte väl att våran son inte var så gammal så dom menade att det kunde inte vara nå fel eftersom den graviditeten gick bra. Men jag hoppas verkligen vi får hjälp nu o att dom kollar upp ordentligt. Vill verkligen ha ett syskon nu till våran son, hade velat haft en som blev född 2008, men det kan vi ju glömma nu Men hoppas på en 2009 i alla fall!!
    Tycker jag låter konstigt.. Men jag håller på dig och hoppas det går vägen en fjärde gång.. Det gjorde det för mig..

Och nu är vi inne på en liten 4:a i skaran.. Har haft ett mf i nov-07 och ett som pågår.. Men vi ger oss inte.. Hade verkligen hoppats på en -08:a vi med.. Men det får bli en liten -09:a..
  • Frankieflisen

Tråkigt att du också har ett pågående mf, jag fick tabletter i fredags o blödde ut men blöder fortfarande. Denna gången ska vi vänta en mens imman vi fortsätter, får se om det hjälper, har inte väntat förut. Hoppas att det funkar snart för er så ni får er nummer 4:a!! Föresten, vad är Levaxin förnågot? Varför äter man det? Är inte så insatt i mediciner!

• Alexa
    Frankieflisen skrev 2008-03-25 21:28:17 följande:
    Tråkigt att du också har ett pågående mf, jag fick tabletter i fredags o blödde ut men blöder fortfarande. Denna gången ska vi vänta en mens imman vi fortsätter, får se om det hjälper, har inte väntat förut. Hoppas att det funkar snart för er så ni får er nummer 4:a!! Föresten, vad är Levaxin förnågot? Varför äter man det? Är inte så insatt i mediciner!
    Fick mitt mf bekräftat i torsdags och började blöda i lördags.. Var då i vecka 8+ nånting.. Hur har dina gått till??

Levaxin äter man mot dåliga värden i sköldkörteln.. Det är ett hormon tydligen.. Man är tvungen att ta blodprov för att få reda på hur det ligger till..

Hoppas ni får erat plus snart igen och att det går vägen.

Såg att du oxå hade en son född -06.. Vi med..
Svar på tråden Trombyl utskrivet endast efter 3 mf?