Frankieflisen skrev 2008-03-25 22:59:53 följande:
Mitt första var i v 5, började blöda innan jag plussade, men tog ett test ändå som var plus. Men sen blödde jag i 9 dagar.Mitt andra var ett ma som upptäcktes i v 12, kännde hela dagen att något var fel, mensvärk hade jag sen började jag småblöda. Vul sen visade att fostret dött tidigare. Fick åka hem, skulle skrapas dagen efter, men började blöda som en gris sen på kvällen att jag till slut svimmade, blev ambulans in till sjukhuset o skrapning o fick blod. Mitt senaste var en ofostrig grav. Fick en liten blödning i v8, var in o gjorde vul, dom såg bara hinnsäcken o sa att jag var i v 6. Var dit 2 veckor senare o då hade det inte hänt nå mera. Så jag fick cytotec o blödde ut det.Hur långt har du gått i dina mf?Ok så det får man reda på när man gör blodprov, om det är någon medicin man ska äta. Får se vad mina prover visar, skulle vänta i 3-4 veckor innan jag skulle dit å ta dom.Ja nu hoppas jag att både ni o vi får ett plus snart! Kramar
Jo, jag har haft mf innan varje barn.. Innan första barnet så hade jag ett mf.. Tidigt i v. 5 men det gjorde så ont och jag blödde så mycket att jag fick åka in till sjukan.. Fick tabletter som gör att livmodern drog ihop sig..
Innan barn nr 2 så hade jag 2 tidiga mf oxå i v. 5.. Var inte mer än en mensblödning..
Och innan vi fick våran 3:e så hade jag 3 st mf.. Två i v. 5 och ett i v. 10.. Fick börja utredning och fick då reda på att mina THS och T4 värden var lite på gränsen.. Och då blev det till att äta Levaxin..
Nu har jag haft ytterligare 2 mf.. Båda runt v. 7-8..
Skall tillbaka för återkoll nu på torsdag och då skall jag ta mig sjutton se till att bli remmiterad till utredning.. För så här många mf kan ju inte vara normalt..
Men en liten skrutt till ska vi iaf ha..

Vet inte om jag vågar köra igång redan nästa ÄL.. Hur skulle ni göra??