• boom83

Trombyl utskrivet endast efter 3 mf?

Har läst mkt om trombyl här så jag tänkte om ngn vet om man kan få det utskrivet efter 1 MA (v5) och ett MF i v 18?? Ska fråga läkaren på tisdag och höra vad han säger, men jag (som alla andra) vill verkligen inte behöva gå igenom det 1 gång till för att sedan "maximera" mina chanser att ev. bli gravid. Jag vill prova allt i min makt redan denna gång, trombyl, va försiktig jaaa you name it!

så e det ngn som har fått det utskrivet efter 2 mf?

• Svar på tråden Trombyl utskrivet endast efter 3 mf?
  • Alexa

Oj vad knasigt det blev.. Men du kan nog läsa det ändå..

• Frankieflisen

Mitt första var i v 5, började blöda innan jag plussade, men tog ett test ändå som var plus. Men sen blödde jag i 9 dagar.

Mitt andra var ett ma som upptäcktes i v 12, kännde hela dagen att något var fel, mensvärk hade jag sen började jag småblöda. Vul sen visade att fostret dött tidigare. Fick åka hem, skulle skrapas dagen efter, men började blöda som en gris sen på kvällen att jag till slut svimmade, blev ambulans in till sjukhuset o skrapning o fick blod.

Mitt senaste var en ofostrig grav. Fick en liten blödning i v8, var in o gjorde vul, dom såg bara hinnsäcken o sa att jag var i v 6. Var dit 2 veckor senare o då hade det inte hänt nå mera. Så jag fick cytotec o blödde ut det.

Hur långt har du gått i dina mf?

Ok så det får man reda på när man gör blodprov, om det är någon medicin man ska äta. Får se vad mina prover visar, skulle vänta i 3-4 veckor innan jag skulle dit å ta dom.

Ja nu hoppas jag att både ni o vi får ett plus snart!

Kramar

• Alexa
    Frankieflisen skrev 2008-03-25 22:59:53 följande:
    Mitt första var i v 5, började blöda innan jag plussade, men tog ett test ändå som var plus. Men sen blödde jag i 9 dagar.Mitt andra var ett ma som upptäcktes i v 12, kännde hela dagen att något var fel, mensvärk hade jag sen började jag småblöda. Vul sen visade att fostret dött tidigare. Fick åka hem, skulle skrapas dagen efter, men började blöda som en gris sen på kvällen att jag till slut svimmade, blev ambulans in till sjukhuset o skrapning o fick blod. Mitt senaste var en ofostrig grav. Fick en liten blödning i v8, var in o gjorde vul, dom såg bara hinnsäcken o sa att jag var i v 6. Var dit 2 veckor senare o då hade det inte hänt nå mera. Så jag fick cytotec o blödde ut det.Hur långt har du gått i dina mf?Ok så det får man reda på när man gör blodprov, om det är någon medicin man ska äta. Får se vad mina prover visar, skulle vänta i 3-4 veckor innan jag skulle dit å ta dom.Ja nu hoppas jag att både ni o vi får ett plus snart! Kramar
    Jo, jag har haft mf innan varje barn.. Innan första barnet så hade jag ett mf.. Tidigt i v. 5 men det gjorde så ont och jag blödde så mycket att jag fick åka in till sjukan.. Fick tabletter som gör att livmodern drog ihop sig..

Innan barn nr 2 så hade jag 2 tidiga mf oxå i v. 5.. Var inte mer än en mensblödning..

Och innan vi fick våran 3:e så hade jag 3 st mf.. Två i v. 5 och ett i v. 10.. Fick börja utredning och fick då reda på att mina THS och T4 värden var lite på gränsen.. Och då blev det till att äta Levaxin..

Nu har jag haft ytterligare 2 mf.. Båda runt v. 7-8..

Skall tillbaka för återkoll nu på torsdag och då skall jag ta mig sjutton se till att bli remmiterad till utredning.. För så här många mf kan ju inte vara normalt..

Men en liten skrutt till ska vi iaf ha.. Vet inte om jag vågar köra igång redan nästa ÄL.. Hur skulle ni göra??
  • Frankieflisen

Men oj vad många mf du haft. Måste kännas jättejobbigt!

Vi har kört på direkt nu efter varje mf, min senase mens var i september, har blivit gravid på en gång varje gång. Men den här gången tycker läkarna att vi ska vänta en månad. Jag vet inte riktigt vad jag tycker, sambon tycker vi väntar. Kan ju faktiskt vara så att det är nå fel å då är det igentligen dummt att chansa. Så det är nog bäst att få göra proverna hos läkaren först. Men har vi inte fått svaren nästa månad vill jag inte vänta längre. Högst en mens väntar jag bara!!

Men är det så att det inte är nå fel så känns det som vi hade ju lika bra kunnat kört på på en gång ju!! Men just nu lutar det mot att vi väntar så får vi se om det hjälper!

• jazzy

Jag fick Trombyl & Fragmin efter mina MA..Gjorde en utredning som inte visade nåt!
    Men bra gick det iaf!!!

med en blöja på huvudet kommer man långt
  • Poppy Lee

Jazzy: var det svårt att få det utskrivet? Jag vill testa med Trombyl nästa gång, men den läkare jag träffade vid mitt senaste missfall (v 18) verkade inte vara pigg på det, hon påstod att det främst var de som fått havandeskapsförgiftning som behövde det. Låter mycket mysko och knäppt tycker jag eftersom man läser om många som fått flera tidiga mf som fått hjälp av Trombyl.

Vet ni om det kan ha effekt även vid sena missfall, eller är det främst vid tidiga missfall det kan vara till hjälp? Har nämligen haft två sena missfall och har ingen lust att drabbas av det igen.

• jazzy
    Poppy Lee skrev 2008-04-01 20:08:48 följande:
    Jazzy: var det svårt att få det utskrivet? Jag vill testa med Trombyl nästa gång, men den läkare jag träffade vid mitt senaste missfall (v 18) verkade inte vara pigg på det, hon påstod att det främst var de som fått havandeskapsförgiftning som behövde det. Låter mycket mysko och knäppt tycker jag eftersom man läser om många som fått flera tidiga mf som fått hjälp av Trombyl. Vet ni om det kan ha effekt även vid sena missfall, eller är det främst vid tidiga missfall det kan vara till hjälp? Har nämligen haft två sena missfall och har ingen lust att drabbas av det igen.
    klart det funkar med Trombyl,jag tror stenhårt på det!!! Jag hade ju två sena mf i v 16... Men fick stå på mig lite. Jag fick hänvisa till de som gjort forskning/studier ang Trombyl...
     Var bor du?? Min läkare jobbar på HUddinge
  • Poppy Lee

Jag bor i Uppsala. Akademiska sjukhuset här verkar inte vara särskilt intresserade av att hjälpa mig, utan man får tjata sig till det mesta. Men nu idag har jag - jippie! - fått tid hos Lucinakliniken i Sthlm. Egentligen tar de inte in nya patienter, men de tyckte synd om mig så nu ska jag få komma dit på utredning. Förhoppningsvis kan jag få Trombyl till nästa grav.

• jazzy
    Poppy Lee skrev 2008-04-02 12:13:16 följande:
    Jag bor i Uppsala. Akademiska sjukhuset här verkar inte vara särskilt intresserade av att hjälpa mig, utan man får tjata sig till det mesta. Men nu idag har jag - jippie! - fått tid hos Lucinakliniken i Sthlm. Egentligen tar de inte in nya patienter, men de tyckte synd om mig så nu ska jag få komma dit på utredning. Förhoppningsvis kan jag få Trombyl till nästa grav.
    det finns en tjej här påFL som bor i U-sala,hon har säkert tips om bra läkare där.
    cia och krabaten heter hon...
  • Iske
    Frankieflisen skrev 2008-03-25 20:47:13 följande:
    Undrar ni som äter trombyl eller annat dyl, har det visat sig när ni tagit blodprov att man behöver det eller är det bara en gissning av läkaren? Fick nyss mitt 3:e mf sen oktober. Ska på nån miniutredning om en månad, ingen riktig eftersom vi redan har ett barn som är 1 år och 8 månader.
    Fick min trombyl efter att jag lämnat en massa prover det visade sig att jag fick blodproppar i moderkakan... så nu hoppas vi på det bästa efter 7 mf är jag i alla fall hoppfull nu med trombylen...
Svar på tråden Trombyl utskrivet endast efter 3 mf?