• Anonym

Frågor ang. Antabus ?

En anhörig till mig har börjat med antabus 1 tabl i veckan men jag tycker att det verkar vara en låg dos ?
    Han tar den på onsdagen när vi var där i fredags drackan flera burkar 3,5 öl , kan man verkligen göra det utan att få biverklingar ?

• Svar på tråden Frågor ang. Antabus ?
  • Anonym

När en vän till mig drack antabus så var det varje dag. Men det är ju ett tag sen så det kanske finns tabletter som håller i en vecka. O man kan dricka igenom det, en del märker av direkt o en del går det bättre för. Min vän blev eldröd i ansiktet o lite hjärtklappning efter bara en halv öl, så han skippade det. O det är ju det som är meningen annars kan man ju strunta i antabusen.

• Anonym

Man kan ju undra varför han får så liten dos ? Han var ju ändå inlagd på Missbrukskliniken några dagar o får så liten dos .

• Anonym

Min pappa opererade in en kapsel Antabus i magen som hade effekt ett bra tag, jag tror det var ett halvår, det kostade 2500 kronor och han fick bekosta det själv, så höll han på i två år tills han kände sig säker, en bra metod eftersom att det verkligen inte går att ångra sig, kapseln sitter där den sitter!

• Anonym
    olpansfamilj skrev 2008-03-31 09:52:41 följande:
    campral heter det nya som ska göra att man tappar suget....fungerar på vissa och inte alls på vissa.
    Jag är själv fd missbrukare och jag kan tänka mig att Campral fungerar om man har ett kemiskt beroende, men inte om suget enbart är psykiskt???

(har inte provat själv dock, har inga problem med alkoholsug och har aldrig haft det heller)
  • Anonym

När jag fick antabus (400 mg) fick jag 3 ggr i veckan. Mån, ons och fredag. Läkare har även sagt (+ min alkoholbehandlare) att antabus är kvar i kroppen 2 veckor efter att man tagit det. Men det beror säkert på hur stor dos man får.

Svar på tråden Frågor ang. Antabus ?