Inlägg från: Peand |Visa alla inlägg
  • Peand

Högskoleprovet!

När jag skrev i höstas fick vi har vatten eller annan dryck uppe på bänkarna. Fanns de som även hade godispåsar uppe. Vatten kan jag känna som ett litet måste, bra jobbigt annars om det börjar killa i halsen mitt i ett prov.

• Peand
    enny signatur skrev 2008-03-25 16:25:07 följande:
    Enligt studera på nu så det det uppbygt som jag skrev innan där 5 blocket är "Det femte blocket är ett så kallat utprövningsblock med nya uppgifter som ska testas inför kommande prov."Alltså bör det ju vara det sista..Jovisst tycker jag det är bra att hjälpa till så de får utvärdera osv, men jag har ett litet barn hemma som aldrig varit ifrån mig mer än 4 timmar. Maken kommer dit minst på lunchen ev. på fler raster så jagg kan amma henne då, men jag kommer inte vara hemma föränn typ 30 min iaf efter provets slut så inte förän kring 5... alltså vill jag gärna hem till henne snabbat möjligt, jag tror hon kommer igla fast på mig under kvällen.Peand: trodde man alltid hafde fått ätit under provet? och lika så druckit? utgår från at tman får dricka.. men tänkt eringa och prata med dom.
    Man vet inte förrens på kvällen när svaren kommer på Internet och på text tv vilket block som var det "äkta" eller testet. Så hoppar du över sista blocket kan det innabära att du hoppar över det riktiga blocket.
    Att man får ha något att dricka tycker jag borde vara självklart. Men det är ju inte alltid det är så....
  • Peand
    enny signatur skrev 2008-04-03 20:25:15 följande:
    Mama Law: jo det verkar som en bra ide! tänkte lästa latin, men finns inte palts för det just nu i annat fall hade det nog hjälpt. Hur övade du på dom?Wren: så i engelskan är det allmän läsning som gäller?tyckte engelskan var mycket enkalre än jag fasat för... svenskan var svårare än jag trott. Jag älskar at läsa lagtexter och rapporter, men detta var ändå jobbigt. vart hittar man latiska pre/sufix?
    Det undrar jag med.. Även om jag har bestämt mig för att inte titta mer på dessa prov då jag nu tror att jag bara stressar upp mig inför lördagen.
  • Peand
    Wren skrev 2008-04-04 07:13:27 följande:
    man får ett papper (orange var det då jag skrev) som man får föra över svaren på i mån av tid. har för mig att man får göra det efter svarsblanketten är inlämnad så rita i frågehäftet!jag brukade dock föra över mina svar under tiden jag skrev, så lyckas jag minimera antalet felmarkeringar
    Om jag inte minns helt fel så fick man några minuter på sig att föra över svaren från frågehäftet. Dock kommer jag vara supernoga med att det blir rätt överför denna gång. Hade för över 3-4 fel förra gången visade sig när man sedan fick svaret hemskickat. Som tur var spelade det ingen roll, jag hamnade på samma poäng illafall, men ändå!
  • Peand

Måste fråga en sak för nu har jag hört samma ska från flera olika håll.
    ÄR högskoleprovet om gjort nu till i morgon? Detta med att matten skulle bli en större del av provet och orden minska hade jag för mig skulle bli senare, om något år. Men vissa säger att det redan är i morgon. Är det någon som VET och inte bara tror en massa?
    För är det så, ja då blir jag nervös/are

• Peand
    enny signatur skrev 2008-04-04 15:49:27 följande:
    Varför inte? Jag tycker det ska bli spännande!Vart i landet skriver du?Cavatine: Jo jag klarar mig i 50 min, men blir yttligare en sak att göra på rasten. Att dricka och amma är inte riktigt min passion (dottern störs av det) och jag tror det riskerar att bli jobbigt nog ändå. Hur säger jag till dottern att "du har 20 minuter på dig att äta... lite mindre faktiskt", ja du hör ju orimligheten. Jag hoppas hon ätit sig mätt innan men tvivlar starkt... Är mest rädd att hon blir ledsne när jag försvinner för att hon vill ha mer mat och då vet jag inte om mitt hjärta klarar det... Vet itne hur ofta maken och dottern dyker upp, men minst en gång, skulle gissa på 2-3.
    Du har ingen möjlighet att pumpa ur ifall det blir tajt med tid eller att du blir för stressad?
  • Peand

Hittade svaret på min egen fråga:
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=709624
    Vi kan andas ut i morgon, först 2009 kommer den nya mattedelen.

JennieGr skrev 2008-04-04 16:06:57 följande:
    jag tycker att det verkar svårt! är kanske inte så smart som ni andra Jag skriver i skövde! Vart skriver du??
    Det är svårt och det värsta är att du kan inte öva på kunskapen inför provet, bara kunskapen om hur provet är upplagt.
    Men ta det lugnt i morgon, stressa inte upp dig för det förvärrar väldigt. Du kan bara göra ditt bästa, mer går inte. Så sakta, lugn och ta steg för steg så kommer det nog gå bra ska du se.
  • Peand
    enny signatur skrev 2008-04-04 16:07:51 följande:
    Dottern är 15 månader så hon överlever ju rentkasst (ja det skulle en liten göra med, men tar ingen större skada, mer än emitonellt) av det hela. Tror inte en det är maten i sig utan maten i kombination med närheten hon vill ha. Tryggheten helt enkelt.I övrigt har vi aldrig gett flaska så då skulle det behöva matas med sked och.. nja tror inte det går hem. Utpumpning är nog inget för mig... känns både främmande och otrevligt just personligen)
    ja men då är det ju lungt. Trodde att det var en liten "nyföding" eller liknande. Då behöver du ju inte stressa upp dig så att amningen påverkas, hon överlever ju i alla fall.
  • Peand
    sleeping angel skrev 2008-04-04 16:11:13 följande:
    Jag skulle göra HP imorgon men tror inte att jag kommer palla, sånt graviditetsillamående Kanske ska man försöka men risken finns att man måste springa ut mitt i ett prov (och det får man ju inte) för att spy. Får se hur det känns imorgon. De gånger jag gjort det innan så har man varit tvungen att lägga ner pennan när det gått 50 min dvs då ska man fyllt i svaren på både svarspappret och sitt egna papper.
    Vad olika det trots allt verkar var. Är nästan säker på att vi fyllde i efter det att hon hade samlat in svarsblanketten, även om jag hade tid att fylla i innan. Och hos mig gick det ut personer på toa under ett prov. Fast det är ju inte roligt om man mår illa. Hoppas att det går iallafall
  • Peand
    enny signatur skrev 2008-04-04 17:37:16 följande:
    där jag ska ha provet är det toaletter i provsalen, så det varierar npg helt beroende på vart provet är. men prata emd dom iimorgon innan det är dags! bättre att gå dit och försöka och springa och spy och få den delen struken än att inte försöka *tycker*du får ju om inte annat träningen.Peand: och jag säger SYND!. Matten känner ajg mi grätt säker på, där borde ajg hamna kring 17+ iaf... men de där orden *ryser*Nej jag överdriver kanske, men de tär helt klart min svagaste punkt.Visst överlever tösen, men det räcker itne för mig. Är mitt högskoleprov viktigare än hennes glädje? Nej inte en chans. Om hon lbir glad efter 5 min igen? då prioriterar ajg högskoleprovet. Men gråt en timme... nej då skippar ajg heller. bekymmret är att jag inte kan veta.
    Vi är alla olika, både när det gäller vad vi känner att vår styrka finns och inställning till saker och ting.
    Personligen tror jag att mina barn får en gladare och bättre mamma om hon kommer in på den utbildning hon vill och utvecklas till det hon vill bli. Och då krävs det att jag gör högskoleprovet. Samtidigt vet jag att mina barn kommer ha en bra dag hemma med min man, deras pappa. Det är en styrka för mig.
Svar på tråden Högskoleprovet!