Inlägg från: Peand |Visa alla inlägg
  • Peand

Högskoleprovet!

Cavatine skrev 2008-04-04 20:37:28 följande:
    Kom ihåg att ALLA kan skriva 2.0, man KAN chansa sig till full pott! Lycka till alla!
    Jag hänger på också! frågan är bra hur stor chans man har? Skrattande
  • Peand
    Cavatine skrev 2008-04-04 21:16:47 följande:
    Vi borde kunna använda oss av våra "ordningar & kombinationer"-kunskap och räkna ut det! (Men det skiter vi i, va? )
    Japp, vi kör 1X2 varianten istället Skrattande
  • Peand
    kidA skrev 2008-04-04 22:32:34 följande:
    jag tänkte kryssa snygga kombinationer
    Va då´duger inte mina 1X2 Flört
  • Peand
    kidA skrev 2008-04-04 22:45:29 följande:
    jag tänker att det ser snyggare ut med lite klass på det hela... som när man räknar takter.. a one a two a one one two two...*nynnar* ett kryss ett kryss en etta etta två tvåtvåtvå kryss..typ så?
    Gissa vad jag kommer att sitta och sjunga på i morgon Flört

L y c k a  T i l l  alla i morgon. Ses i morgon kväll och jämför tipsraden Skrattande
  • Peand

Jag hade LÄS LÄS NOG så det stämmer, det är den sista NOG som gäller för er och då måste det vara den första LÄS för mig

• Peand

Fel fel fel...
    Jag har gjort följaden ordning
    LÄS
    LÄS
    DKT
    ENG
    NOG

Glöm förra inlägget - super trött i huvudet!

• Peand

Här väntad det också, men jag har en känsla av att jag inte har förbättrat mig från förra gången. Men det glädjer mig att block två försvinner. Den svenska läs var betydligt svårare än första. Säger jag kaxigt innan jag har rättat!

• Peand
    Yrslan skrev 2008-04-05 17:28:03 följande:
    Men resultatet beror på vilka som skrivit provet....0,8 brukar de säga är medel för första gångare. Har man 5års arbetslivserfarenhet så får man ytterligare 0,5 p att lägga till sitt resultat när man söker in på högskolan.Ska skriva ett nytt högskoleprov i höst då det är 5 år sedan sist.
    De har tagit bort 0,5 för arbetslivserfarenheten.

jag har tabellen för i höstas och ändras inte den för mycket så fick jag 1,1. Bättar än mina 0,9 innan
  • Peand
    kidA skrev 2008-04-05 18:03:14 följande:
    oj! jag har skrivit skitbra ju då WOHO!
    Grattis!

SJälv är jag nöjd då jag vet att det med största sannolikhet räcker till det jag vill, det var mitt mål. Sen har jag även upptäckt att mina betyg ligger långt över intaget så det var lugnt iallafall.
  • Peand
    kidA skrev 2008-04-05 18:07:38 följande:
    ja det är samma här. det är inget 2,0. men det räcker för det jag vill läsa.vad ska du läsa?
    Hoppas på/räknar med att jag ska börja på sjuksköterskrprogrammet i höst. Du då?
  • Peand
    kidA skrev 2008-04-05 18:12:04 följande:
    kom på nu... visst är det du fr ma b-distanstråden?
    Ja visst är det jag Skrattande Och du Flört
  • Peand
    bananglass skrev 2008-04-05 19:19:52 följande:
    Pust, har precis klarat av mitt första högskoleprov, har jag räknat rätt fick jag precis 100. Maken fick 112 dock och har är superhappy, bör ju absolut räcka till 2,0 och läkarlinjen. Själv har man två år kvar på gymnasienivå först =(. Vi gjorde två engelska och den första (den som inte räknades) gick hur bra som helst och den andra gick åt helvete.
    Grattis till kanonresultaten - för båda!
  • Peand

Måste säga att jag gillar inte att de lägger NOG delen sist på dagen, höll på att somna då orken helt tog slut. Men det kanske inte hade blivit bättre om det hade varit någon annan del eller om NOG hade legat tidigare på dagen. Men just nu känns det som om jag kanske hade kunnat fått lite mer poäng där....
    Tappade onödigt mycket på orden också.
    Men så är det ju när man sitter hemma och klurar på vad man skulle ha gjort!

• Peand
    Jessica med Seth skrev 2008-04-06 10:03:17 följande:
    ok, tack för hjälpen... då ska jag kika på den och hoppas att den ändrar sig till det bättre om den ändras
    Det hoppas jag med... Men vågar inte tro det Skrattande
Svar på tråden Högskoleprovet!