• Anonym (Ledsen)

Är så ledsen och besviken över att vänta min tredje son.

Jag vet att många kommer att bli upprörda över mitt inlägg. Särskilt alla ni som har svårt att få barn och skulle göra vad som helst för att få ett men jag vet inte var jag skall vända mig för att få prata av mig. Jag väntar mitt tredje barn och har sedan tidigare 2 jättefina killar. Jag älskar dem enormt och skulle dö utan dem. Nu väntar jag min tredje son och känner en sådan stor besvikelse och frustration över att det inte är en flicka. Jag skäms så väldigt mycket för mina känslor och tankar så jag inte ens kan prata med min man om detta. Jag vet inte vad jag skall ta mig till, utan jag gråter bara för mig själv. När bebben i magen sparkar så vill jag inte känna vid den, jag vill helst inte prata om den. Alla i min omgivning vill helst att vi skall få en flicka och jag har så svårt att säga att det är en kille i magen. Jag hoppas så innerligt att jag kommer känna samma underbara känsla som jag har gjort med mina andra två killar när de har fötts och fått kommit upp på mitt bröst, men jag är så tveksam!
    Mitt förstånd säger mig att jag måste acceptera situationen och att jag inte kan förändra det som är, men hur skall jag komma tillfreds med mina känslor. Jag blir galen! Jag vet inte hur jag skall orka med tre killar, mina två som jag har är väldigt busiga och bråkiga. De tar all kraft som jag redan har och hur skall jag orka en till! Jag vet att alla säger att "det skulle du ha tänkt på tidigare" och jag säger det själv till mig! Men nu är situationen som den är och jag ber till er som har varit i samma situation att ge mig några råd hur jag skall komma tillfreds med tanken att få en kille till!

• Svar på tråden Är så ledsen och besviken över att vänta min tredje son.
  • Milla med killar

Jag har fyra grabbar jag*cooooool*
    Visst jag har längtat mycket efter en flicka, speciellt tredje barnet men helt sant har den längtan gått över.
    Jag har fått rannskat mig själv och undrat varför jag ville just en dotter och kommit fram till att jag trott att döttrar är närmare sina mammor nej så är det inte för det handlar om hur nära jag vill ha mina barn oavsett kön.

Nu är jag så jäkla nöjd med mina killar och känner mig superunik som lyckas fått fyra av samma sort. Mina killar har en underbar sammanhållning och älskar varann så mycket och vi dom

Jag tror om man har en intensiv längtan efter en viss sort så handlar det om något annat om något man måste fylla som, man saknar.
    Om du vill prata så inboxa mig.
    Och......
    Supergrattis till dina underbara söner..
    Kram

• Frila2
    Bebbe2006 skrev 2008-03-29 01:25:28 följande:
    Anonym (faan) skrev 2008-03-29 01:17:09 följande: Vad är det med det inlägget som gör dig upprörd?
    Chansa på att det är de stereotypa könsrollerna som vi fortsätter att tvinga i våra barn. Att vilja ha en flicka för att ett av barnen ska leka lugnt i ett hörn med barbie?! Stackars människa, tänk om flickan som kommer ut är en "pojkflicka" som vill klättra i träd och spela fotboll som sönerna, är det ett misslyckande då? Är flickan inte lika mycket värd om hon inte leker typiska "flicklekar"?
    Kom igen. Varför inte vilja ha barnet för den person barnet är? 

Att önska ett visst kön på ett barn kan jag förstå men att önska en flicka för att sönerna och busiga och en flicka bara ska sitta snällt och lugnt i ett hörn och leka!! Väx upp. Vill vi verkligen förmedla den befintliga könsdiskrimineringen till våra barn? 
  • Frila2

Man ska även veta att om man har två barn av samma kön och skaffar ett tredje barn med samma pappa är chansen (risken som vissa tycker) över 70 % att även barn nummer 3 är av samma kön. 

• DestinationX

Nu har jag inte läst alla inlägg, men svarar här ändå.

För det första ska du skita i vad folk omkring dig vill (du skrev att alla i din omgiving ville att du ska få en flicka).

För det andra undrar jag om du blev gravid igen bara för att du ville försöka få en flicka. Om det är sant, då tror jag att problemet kan ligga där. Eftersom hela din tredje graviditet handlar om att du hoppas på en flicka, då är det klart att besvikelsen är mycket större när man upptäcker att man väntar en pojke.

Själv väntar jag mitt andra barn. Jag har en son på 2 år och nu väntar jag en kille till. Men jag hade gärna haft en flicka. Jag kollade könet för att slippa stressen/besvikelsen direkt efter födelsen och nu har jag blivit van med tanken att bli enbart pojkmamma. Som tur är, är jag nu glad över det hela, och skulle tycka att det var konstig skulle det ändå visa sig att det kommer ut en liten flicka.
    Jag tänker inte heller försöka en tredje gång. Jag vet att chansen är stor att man får en kille till (that's just our luck, kan man säga), och sen ville jag ju bara ha två barn.

Jag har ingen lösning för ditt problem, alltså för hur du känner dig, men jag tror att det vore bra att du pratar med en familjerådgivare t.ex.

Vidare tror jag säkert att du kommer att älska din tredje kille när han väl har kommit, eller åtminstone när du har passerat de första tuffa månaderna med en liten bebis.

Jag vet inte hur många barn du önskar dig (vare det pojkar eller flickor), men om det inte är fler än 2 eller 3, skulle jag nog inte försöka en fjärde gång. Besvikelsen skulle bli ännu större skulle det visa sig att du får en kille till.

Lycka till och för din egen skull, prata med någon professionel om hur du känner!

• Anonym (pissed)

detta ständiga jagande efter att få ett visst önskat kön börjar likna andra länder där de tex inte vill ha flcikebarn,,,finns ju en anledning till att MVC säger nej till att titta efter könet! Fattar inte att man inte kan vara jäkligt glad över att få barn,och dessutom friska barn! Fan vad krävande
    samhället har blivit och dessa begär,," vill inte ha det" "vill ha det" osv..fan,skärp er ist för denna könshytseri,eller skaffainga barn då om de går så långt att du inte kan knyta an till ditt barn oavsett kön!! Skärpning!!!!

• Bebbe2006
    Frila2 skrev 2008-03-29 18:19:57 följande:
    Chansa på att det är de stereotypa könsrollerna som vi fortsätter att tvinga i våra barn. Att vilja ha en flicka för att ett av barnen ska leka lugnt i ett hörn med barbie?! Stackars människa, tänk om flickan som kommer ut är en "pojkflicka" som vill klättra i träd och spela fotboll som sönerna, är det ett misslyckande då? Är flickan inte lika mycket värd om hon inte leker typiska "flicklekar"? Kom igen. Varför inte vilja ha barnet för den person barnet är? Att önska ett visst kön på ett barn kan jag förstå men att önska en flicka för att sönerna och busiga och en flicka bara ska sitta snällt och lugnt i ett hörn och leka!! Väx upp. Vill vi verkligen förmedla den befintliga könsdiskrimineringen till våra barn? 
    Fast jag tror inte att det var riktigt så långt hon hade tänkt.
  • Anonym (3 killar)

Kan till en viss del förstå dig. Har tre underbara pojkar & när jag väntade min tredje & fick reda på att det va en pojke till önskade jag ibland att dom sett fel.

När han väl va född & låg på mitt bröst rann mitt hjärta över för denna lilla. Mådde dåligt för mina tankar...

Jobbar på ett fjärde under & har försökt i snart ett år utan att få nått +. När det kommer struntar jag i om det är pojke/flicka bara det blir ett friskt barn.

Lycka till!

• Anonym (2töser...)

Om du nu ej har "ork"för en kille till....TROR du att tjejer e så mycket lättare????OM du visste att du ej ville "ha" en kille till-varför kollade du upp det innan födseln då???OM du ej vetat skulle du ju knutit band till livet imagen.Vi har 2egna töser+att han har 2tjejer innan=4 tjejer.Inte blev jag knäckt av att den sista blev OXÅ en tjej!!! Alla e vi olika.Kan till en del förstå dig,men ej fullt ut.Du vet ej vad jobbiga tjejer e-ingen tröst men en tanke.Du kommer älska denna kille lika mycket om ej mera.Va ej orolig.

• trisha

min mamma ville heller inte ha en kille...när hon födde honom grät hon för att hon var så besviken...men det tog inte lång tid innan hon kom över det...du kommer att älska honom även fast det är en kille ts. Dessutom blir nog brorsorna oxå glada.

• Anonym

Läs 'Dotter önskas', prata med din bm o gå till en psykolog..

Svar på tråden Är så ledsen och besviken över att vänta min tredje son.