• Anonym (Ledsen)

Är så ledsen och besviken över att vänta min tredje son.

Jag vet att många kommer att bli upprörda över mitt inlägg. Särskilt alla ni som har svårt att få barn och skulle göra vad som helst för att få ett men jag vet inte var jag skall vända mig för att få prata av mig. Jag väntar mitt tredje barn och har sedan tidigare 2 jättefina killar. Jag älskar dem enormt och skulle dö utan dem. Nu väntar jag min tredje son och känner en sådan stor besvikelse och frustration över att det inte är en flicka. Jag skäms så väldigt mycket för mina känslor och tankar så jag inte ens kan prata med min man om detta. Jag vet inte vad jag skall ta mig till, utan jag gråter bara för mig själv. När bebben i magen sparkar så vill jag inte känna vid den, jag vill helst inte prata om den. Alla i min omgivning vill helst att vi skall få en flicka och jag har så svårt att säga att det är en kille i magen. Jag hoppas så innerligt att jag kommer känna samma underbara känsla som jag har gjort med mina andra två killar när de har fötts och fått kommit upp på mitt bröst, men jag är så tveksam!
    Mitt förstånd säger mig att jag måste acceptera situationen och att jag inte kan förändra det som är, men hur skall jag komma tillfreds med mina känslor. Jag blir galen! Jag vet inte hur jag skall orka med tre killar, mina två som jag har är väldigt busiga och bråkiga. De tar all kraft som jag redan har och hur skall jag orka en till! Jag vet att alla säger att "det skulle du ha tänkt på tidigare" och jag säger det själv till mig! Men nu är situationen som den är och jag ber till er som har varit i samma situation att ge mig några råd hur jag skall komma tillfreds med tanken att få en kille till!

• Svar på tråden Är så ledsen och besviken över att vänta min tredje son.
  • Anonym

Jag har skrivit till dig tidigare ang att vi inte väljer vad vi får men att varje är unik...

Jag har tre killar o jag visste att trean var en kille o jag brydde mig inte ens....

Folk däremot kommenterade ofta ååhh nu kommer lillassyter o kommentarer som ja jag förstår att ni skaffar en till när ni har två pojkar...Skärpning folket jag skaffade inte barnet för att få ett visst kön vi vile ha ett barn

På mitt jobb däremot(kortidboende/rehab för äldre)Så får jag höra saker som ååhh tre söner vilken välsignelse o vad rik du är.....

Var stolt du,du har blivit utvald att bli mamma till just denne underbara lille skapelse o du kommer älska honom.....Lycka till!!

• vilms07

tror det är väldigt vanligt att känna som du gör TS. kanske du skulle behöva prata med någon, och inte hålla det inne som du gör nu.
    tror det kommer ordna sig till slut å du kommer va överlycklig för denna pojke.

kramar

• Anonym (tvärtom)

Jag förstår dej precis!
    jag väntar mitt 5 barn och vill verkligen at det ska vara en kille för jag har "bara" tjejer innan.Har tänkt ta reda på va det är men e rädd för "svaret"

• Familjen Ekstedt

Ts: Klart du får känna så men som du själv säger så spelar det säkert ingen roll när du väl har honom i din famn..
    Vi har försökt bli gravida i 15 mån utan resultat och känner mig inte arg för att du skriver så.. Även om vi inte vill något annat än att lyckas så skulle jag vilja ha en Tjej. Men att det inte kommer spela någon roll sedan när H*N är min famn.. :)
    Berätta för din man vad du känner han känner säkert samma som du?

Min mammas väninna har 6 pojkar.. Hon har hoppats att nr 123456 skullat bli en flicka och det var därför hon fortsatte skaffa fler barn ihop om en tös men det blev ingen. Men i dag är hon jätte tacksam för hon har 6 st helt underbara Svärdöttrar och flickor som är barnbarn som det står härligheter om det :)

Lycka till det kommer att gå bra ska du se!

• lolou

Hej!

Jag har tre killar och grät i tre veckor då jag fick reda på könet på den siste. Det går över-jag lovar! Det hjälpte faktiskt mig lite att köra killgrejen fullt ut. Jag shoppade coola brun/oranga saker till vagnen (hatar babyblått), fixade snyggt, tufft killrum osv. Samtidigt skröt jag inför alla om hur cool jag är som har tre pojkar. Och det är jag! Det kommer du också att bli! Blandade skockar kan väl vem som helst få.

Nu råkar mina vara extremt busiga och grabbiga och ibland tänker jag att det kunde varit kul med någon som leker med barbie i ett hörn. Fast de gör tydligen inte flickor har jag förstått...

Du kan inte ändra könet på ditt barn men du kan ändra din egen inställning till det. Var ledsen ett tag och försök sedan att se fram emot det du kommer att få, inte det som kunde varit!
    Lycka till!

• Anonym (2 boys)

Hej,jag har själv 2 grabbar och önskar mig så innerligt en liten flicka nu,är inte gravid och vet inte ens om jag vill bli gravid,men om jag hade vetat med säkerhet att jag skulle få en flicka så skulle jag inte tvivla på att skaffa en till,samtidigt så vet jag att jag inte skulle älska barnet mindre om det blev en pojke,har nu velat länge med om vi ska satsa på en tredje eller inte,men har svårt att bestämma oss.

Du är långt ifrån ensam med dina tankar och känslor,men det är ett känsligt ämne att tala om,men du har rätt och känna som du gör och du kommer med all säkerhet att älska din tredje som precis lika mycket som dina andra söner.

• sunt liv

ts hur vet du 200 % att de är en kille till? alla har ju inte rätt om könet. har en vän som åkte till polen där dom gjorde 3d så man skulle veta hundra å de skulle bli en flicka å allt blev rosa när barnet anlände blev de en liten kille

• Anonym (trissmamma)

Triss i killar,det är en GÅVA

Glöm inte köpa en trisslott samma dag som din son kommer till världen!

LYCKA TILL !

• Anonym (Ledsen)

TS här: Tack alla för era fina ord, det hjälper verkligen! Skönt att veta att man inte blir nedvärderad trots att jag har sådana kluvna känslor och tankar kring denna graviditet. Jag har flera gånger, under tiden som jag har läst era inlägg skrattat och det känns ju underbart!

Ja, skall verkligen köpa mig en trisslott när nykillen kommer...hi!

• DaVinci
    mumlin skrev 2008-03-26 18:48:32 följande:
    Jag kan gärna ta ditt barn så kan du försöka skaffa en flicka igen.
    Så jävla idiotisk kommentar.
Svar på tråden Är så ledsen och besviken över att vänta min tredje son.