Inlägg från: Anonym (Bibi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bibi)

När kom ni på att ni var Bi/Homo?

Anonym (kanske aldrig?) skrev 2010-08-26 10:11:20 följande:
    Jag vet inte, har nog faktiskt inte riktigt erkänt det för mig själv än. Jag minns att min första kompis som öppet berättade att hon var lesbisk gjorde det när hon var 12 (jag 14) och jag uppfattade det som det mest naturliga i världen. Hade också flera vuxna homosexuella i min omgivning. Men tanken på att jag själv kanske var homosexuell gav mig alltid världens ångest. Jag spanade ju inte heller in tjejer jag kunde tänka mig att ha ett förhållande med, det var snarare som en sorts avundsjuka över att de var så vackert kvinnliga när jag inte var det. Tanken har kommit tillbaka då och då genom åren men jag har alltid skjutit den ifrån mig och tänkt att jag ska utforska det någon annan gång. Jag har aldrig blivit riktigt kär i en tjej. Jag har blivit kär och känt stark attraktion till flera män så jag antar att jag i så fall skulle vara bisexuell. Sanningen är att tanken på att faktiskt i verkligheten ha sex med eller vara tillsammans med en tjej är väldigt obehaglig. Är riktigt rädd för att utforska hur mycket jag tänder på tjejer för att det känns som att jag då skulle bli tvungen att avstå förhållande till män, något som är en så naturlig och självklar del av det liv jag alltid trott att jag vill ha. På senare tid har jag insett att de här tankarna nog alltid kommer att dyka upp när jag mår lite sämre även om jag är i ett förhållande. Så, så här i efterhand ångrar jag att jag inte vågade testa vart det kunde leda innan jag hittade en man jag kan se mig skaffa barn med och tillbringa resten av livet med. Det är i alla fall 3-4 år fram till dess så vi får väl se hur livet utvecklar sig.
    Känner igen mig. Har egentligen vetat att jag är bi sedan högstadiet, bortförklarat minsta känsla för mig själv. Skjutit på det. Har en underbar sambo (man) som jag vill leva resten av mitt liv med.
    Men har nu på senaste tiden träffat en tjej som jag känner mer för än bara sexuell attraktion. Förr har jag intalat mig själv att jag bara kan bli sexuellt attraherad av kvinnor, ABSOLUT inget annat.
    Inser nu att det inte är så.
    Mina känslor är besvarade, är rätt förvirrad just nu:/
Svar på tråden När kom ni på att ni var Bi/Homo?