När kom ni på att ni var Bi/Homo?
Jag kom på det under min gymnasietid. Innan hade jag haft ganska många pojkvänner och hade aldrig funderat på ett förhållande med någon av samma kön.
Under mitt första år på gymnasiet lade jag märke till en tjej som var två år äldre än mig. Jag visste liksom inte vad det var, men hon var så himla speciell. Kunde inte sluta titta på henne.
Någon gång ganska långt in på terminen möttes vi på en fest hos en gemensam kompis. Vi började prata eftersom vi hade exakt likadan Nina Hagen-tröja. Kommer inte ihåg allt så väl, det är ganska luddigt... men vi blev i alla fall vänner och brukade fika i Haga.
En kväll var vi hemma hos henne (vid det här laget hade jag fattat att jag var kär i henne), och jag hade med mig riktigt fint vin. Sen blev det som det blev, och det slutade med att vi hade sex. Haha, efter den kvällen var vi tillsammans i ungefär en månad eller något, helt öppet. Hade aldrig några problem med att komma ut, kändes helt naturligt. Kände ju många som var bi eller homo. Hade ganska många flirtar och flickvänner efter henne, men för ungefär tio år sedan träffade jag min Gloria. Vi har två barn ihop, och allt är underbart.
Det var min historia!