• Anonym (R)

När kom ni på att ni var Bi/Homo?

Jag har nog varit det väldigt länge fast jag inte varit riktigt medveten om det. Trots att jag är uppvuxen i en kristen familj (och är kristen själv) där det typ inte är ok så har det för mig aldrig varit fel. Jag har aldrig trott att jag inte är det, det är nåt som varit väldigt naturligt fast också helt omedvetet. Är väl de senaste åren som jag insett det mer och mer och kanske det senaste året som jag kollat runt på internet efter andra kristna homosexuella. Jag är fortfarande inte "ute" och har inga planer på att komma ut om jag inte hittar en tjej. Dels för att det skulle bli en så stor grej just för att jag är kristen och de flesta jag känner också är det och homosexualitet inte är riktigt accepterat. Dels gillar jag inte att bli indelad i fack. Jag är jag och folk tror alltid att man är på ett visst sätt bara för att man är kristen eller homosexuell eller vad det nu är. Och så länge jag inte känner behovet av att berätta för alla så väntar jag. =)

• Anonym (R)

Det längsta jag kan komma ihåg var att jag följde damfotbollsVM 03... Och då något medveten om att jag var intresserad av tjejer. Men det kopplade aldrig då. Har varit det senaste året jag verkligen erkänt det och skapat mig en bisexuell onlineprofil eller vad man ska säga. Tror jag var nån sorts medveten om det innan 2003 med men jag minns inte så mycket om det... =)

• Anonym (R)
    enny signatur skrev 2010-09-16 23:14:53 följande:
    Kärlek. Jag skiljde rätt hårt på kvinnor och män som yngre och då fanns inget intresse i kvinnor/tjejer. Jag tyckte inte de var attraktiva och kunde umgås med dem som vänner, men i fåtal. Jag föredrog att umgås med killar på alla sätt.
    Sedan vart jag äldre, träffade på andra tankar och idéer , andra människor. Jag började tycka att det var dumt med könsindelning.Tiden gick. Sedan träffade jag på en flicka som fick mig att le fånigt... Jag blev kär. Det hände aldrig något och jag försökte aldrig få det till något på riktigt heller, situationen passade inte. Jag har varit intresserad av fler tjejer efteråt, men majoriteten är män. Jag har aldrig haft sex med en kvinna, gör det att jag inte är bi? Då skulle den som är oskuld inte heller kunna vara hetrosexuell (ref: magnus betnér). Jag föredrar att inte dela in de jag får känslor för i kön, det sätter bara skumma begränsningar på saker. Visst kan man skönja tendenser så som att jag oftare blir attraherad av män, men jag har också genom mitt liv sällan varit intresserad av ljushåriga pojkar (blonda) men det finns några fall. Inte heller ha det varit så många yngre, men det existerar. Men det är inte vad man frågar efter i klassifikationen. Varför är det mer intressant om jag gillar killar generellt än ljushåriga?
    Jag har varken haft sex med tjejer eller killar och är säker på att jag är gay. (Även om jag inte satt nåt absolut aldrig till killar) Och jag blir ibland ifrågasatt för det. Själv undrar jag hur man isåfall ska kunna veta att man är straight om man inte haft sex med båda...
  • Anonym (R)
    enny signatur skrev 2010-09-17 23:18:44 följande:
    snarare när man testat alla...
    Ha ja precis. Hur ska man veta att man inte är attraherad av en person om man inte haft sex med henom...
  • Anonym (R)
    Anonym (Flata light? :-/) skrev 2011-01-26 20:30:08 följande:
    Jag har typ "alltid" vetat, sen jag blev förälskad första gången i 5-6 årsåldern. Under hela låg- till högstadiet var jag lite förälskad i både killar och tjejer lite hipp som happ. I gymnasiet blev jag suuuuuperförälskad i en tjej. Obesvarat, givetvis... *sniff*

Sen "kom jag ut" när jag var 22 men hade inte min första tjej förrän ett par år senare. Alldeles för sent! Jag önskar verkligen jag hade vågat, eller tagit mig i kragen, mycket tidigare!

Hade mitt livs hittills längsta förhållande med en kvinna (som jag dessutom var förlovad med) och därefter var jag tillsammans med en man i ett par år.

"Tekniskt sett" är jag kanske bi, men jag känner mig mest som flata. Typ 90% flata och 10% straight.

Jag avundas dem som verkligen VET och inte känner någon tvekan om sin läggning. Det handlar inte om att jag "inte kan bestämma mig" utan jag har alltid varit förälskad i de personer jag varit tillsammans med, oavsett deras kön. Men jag önskar jag kunde vara antingen bara flata eller lite mer straight. Låter det skumt..? Obestämd
    Varför måste man sätta etikett på det? Jag kallar mig gay även om chansen finns att jag träffar en man. Varför vill du vara mer flata eller mer straight? Vad är det för fel på den läggning du har? (dömer alltså inte. Men undrar om du vill det för din egen skull eller för nåt annat... =)
  • Anonym (R)
    Anonym (Flata light? :-/) skrev 2011-01-26 21:18:39 följande:
    Alltså, jag är väl egentligen inte ute efter att sätta en etikett på min läggning. På samma sätt skiter jag liksom i vad personer jag är tillsammans kallar sig, så länge de är kära i mig. (Om du är med på liknelsen. Glad)

För min egen skull -- ingen annans -- så önskar jag att jag visste med säkerhet att jag aldrig skulle bli förälskad i en man mer. Jag känner mig som flata, blir förälskad och sexuellt attraherad av kvinnor och trivs bäst i "flatsammanhang".

Kanske funderar jag bara för mycket kring det här...
    Äh, det är nog läggdags. Kanske tänker jag klarare imorgon. Flört
    Ja jag fattar =)

Ah. Bra att det är för din skull =)
    För mig ser jag det mest som att jag vägrar snöa in mig på det ena. Ok. Jag är helt klart gay. Men jag kommer aldrig säga att jag aldrig kommer bli kär i en man. Men jag ser det inte som nåt troligt typ =)

Huvudsaken är att du mår bra iallafall =)
Svar på tråden När kom ni på att ni var Bi/Homo?