Inlägg från: Anonym (Flata light? :-/) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flata light? :-/)

När kom ni på att ni var Bi/Homo?

Jag har typ "alltid" vetat, sen jag blev förälskad första gången i 5-6 årsåldern. Under hela låg- till högstadiet var jag lite förälskad i både killar och tjejer lite hipp som happ. I gymnasiet blev jag suuuuuperförälskad i en tjej. Obesvarat, givetvis... *sniff*

Sen "kom jag ut" när jag var 22 men hade inte min första tjej förrän ett par år senare. Alldeles för sent! Jag önskar verkligen jag hade vågat, eller tagit mig i kragen, mycket tidigare!

Hade mitt livs hittills längsta förhållande med en kvinna (som jag dessutom var förlovad med) och därefter var jag tillsammans med en man i ett par år.

"Tekniskt sett" är jag kanske bi, men jag känner mig mest som flata. Typ 90% flata och 10% straight.

Jag avundas dem som verkligen VET och inte känner någon tvekan om sin läggning. Det handlar inte om att jag "inte kan bestämma mig" utan jag har alltid varit förälskad i de personer jag varit tillsammans med, oavsett deras kön. Men jag önskar jag kunde vara antingen bara flata eller lite mer straight. Låter det skumt..? Obestämd

Anonym (R) skrev 2011-01-26 20:50:46 följande:
    Varför måste man sätta etikett på det? Jag kallar mig gay även om chansen finns att jag träffar en man. Varför vill du vara mer flata eller mer straight? Vad är det för fel på den läggning du har? (dömer alltså inte. Men undrar om du vill det för din egen skull eller för nåt annat... =)
    Alltså, jag är väl egentligen inte ute efter att sätta en etikett på min läggning. På samma sätt skiter jag liksom i vad personer jag är tillsammans kallar sig, så länge de är kära i mig. (Om du är med på liknelsen. Glad)

För min egen skull -- ingen annans -- så önskar jag att jag visste med säkerhet att jag aldrig skulle bli förälskad i en man mer. Jag känner mig som flata, blir förälskad och sexuellt attraherad av kvinnor och trivs bäst i "flatsammanhang".

Kanske funderar jag bara för mycket kring det här...
    Äh, det är nog läggdags. Kanske tänker jag klarare imorgon. Flört
    Gaytjej skrev 2011-01-26 22:43:01 följande:

Det kan inte vara så att du snarare eftersträvar den där säkerheten som de flesta av oss eftersträvar, oavsett läggning: Att man är tillräckligt säker på sina känslor för en person att man vill satsa på att leva med henne/honom i "resten av sitt liv" (eller i alla fall riktigt länge). Och att det man inte plötsligt en dag kommer att få känslor för någon annan...?

Men jag förstår ditt resonemang, och jag tror inte att det är ovanligt hos bisexuella (fast kanske snarare hos bin som hellre vill bli kära i män, för enkelhetens skull?). Hade jag kunnat välja där i början så hade jag säkert valt så att det hade blivit lätt för mig, dvs jag skulle troligen ha valt en man istället. Det var ju den världen jag var van vid och jag var inte så supersugen på att sticka ut...!

Men nu blev det som det blev och jag har inte ångrat mig en sekund! Jag vet fortfarande inte vilken etikett jag har, men det spelar ingen roll. Jag vill ha min fru och ingen annan man eller kvinna!

Jooo, jag tror faktiskt du satte huvudet på spiken där. Glad

(Dock tillhör jag inte de bisexuella som hellre vill vara ihop med någon av motsatt kön för "enkelhetens skull". Det blir liksom som det blir, och sist råkade det "bli" en man.)
Svar på tråden När kom ni på att ni var Bi/Homo?