• liten med liten

    Om ni kommer på ert barn med att kolla porr?

    Jag är lite nyfiken på hur ni som föräldrar hade hanterat situationen om ni märker att era barn kollar på porr av något slag?

    Hade ni blivit arga? Förbjudit? Diskuterat? Ignorerat?

    Ja, vad hade ni gjort helt enkelt?

  • Svar på tråden Om ni kommer på ert barn med att kolla porr?
  • Majsan70

    Skulle nu mina tonåringar vilja titta på det så är det deras ensak så länge det inte ligger framme så deras lillasyster ser eller vi behöver se eller höra.

  • Pormoicheia

    Yngre barn hade jag helt enkelt frågat om det var intressant bara för att se reaktionen, sen stängt av och förklarat att det där är vuxenfilmer.

    Sen skulle jag nog (beroende på vilken yngre ålder vi pratar om) sätta mej ner och fråga, svara på barnets frågor och förklara saker på ett lättfattligt (men givetvis barnanpassat) sätt.

    Ett äldre barn (som alltså redan vet vad där är för film o.s.v.)hade jag nog gjort lite samma sak fast kanske inte tagit diskussionen på samma sätt.

  • liten med liten

    Kan börja med att säga att jag i dagläget hade satt mig ner och diskutarat ämnet. Jag hade inte blivit arg, jag hade frågat mitt barn om han/ hon hade några frågor. Sen hade jag sagt det att jag har förståelse för att han / hon är nyfiken, men att vi inte vill ha porr i huset och så hade jag också förklarat att det kan vara en mycket felvriden bild i porrfilmerna. Att om mitt barn är en pojk skulle jag förklara att man behandlar flickor med respekt och tvingar inte på någon ngt om dom inte vill, som det kan verka som i porrbilder ofta. Till min flicka hade jag också förklarat att det är fullt normalt att vara nyfiken på sex men att hon inte skall tro heller att hon skall ta emot sånt som är i porrfilmer i verkligheten, och att det är farligt med all denna analsex och så vidare. Finns en el del saker man skulle prata om men det är hur jag skulle hantera situationen allafall.

  • liten med liten

    jag tänkte mig ett äldre barn.. inte tre åringar för då hade jag inte tagit det samtalet med dem som jag skrivit ovan haha. Men diskutera kring vilken ålder ni vill. Men jag hade tagit det samtalet redan från 10 års ålder tror jag, svårt att säga för min knodd är ju bara - 6 månader gammal

  • Teskedsmamman

    Aldrig, aldrig skuldlägga i allafall... Ta dem ur situationen smidigt och obemärkt och fråga dem lite om saken och förklara vad det var de såg.

    Sedan förklara att man får bli lite större innan man får se på sådant....


    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Kalle Karls mamma

    liten med liten skrev 2008-03-25 11:59:18 följande:


    jag tänkte mig ett äldre barn.. inte tre åringar för då hade jag inte tagit det samtalet med dem som jag skrivit ovan haha. Men diskutera kring vilken ålder ni vill. Men jag hade tagit det samtalet redan från 10 års ålder tror jag, svårt att säga för min knodd är ju bara - 6 månader gammal
    Kan ju tycka att 10år är lite tidigt fast barn verkar ju kunna allt väldigt tidigt jag har en flicka på sex som inte har nån koll på sånt hon bara räknar kärlekar (pussar) på tvn
  • Majsan70

    Hade mina barn vid 10 års ålder tittat på P film hade min första fråga varit vart de fått tag på den?

    Annars uppfostrar jag mina barn till sunda o trevliga individer och om de väljer att titta på P film så anser inte jag att det förändrar den de är för det. Jag känner lix inte ens att jag måste ta en diskussion om saken.

Svar på tråden Om ni kommer på ert barn med att kolla porr?