• Ethi

Ja, adoptivföräldrar får lämna tillbaks barn

Ja jösses... Idioter finns det verkligen inom alla grupper, även adoptivföräldrar   *kramar om*

• Ethi

Tota, dem krassa verkligheten är ju att alla föräldrar kan avsäga sig vårdnaden om sina barn... Det är ingen skillnad på adopterade eller biologiska barn i det fallet. Fast risken att ett biologiskt barn ska få den elaka kommentaren av omgivningen är säkert mindre, men det är inte "lättare" att "ångra" ett adopterat barn än ett biologiskt barn. Däremot tycker jag att det är många gånger vidrigare, för det är barn som redan blivit lämnade en gång HUR kan man då lämna det en gång till?! Avskyvärt är det

• Ethi
    ALady skrev 2008-03-26 09:58:12 följande:
    Ja, som Ethi skriver. Tror oxå att det är värre ( om man nu kan mäta ) att vara adoptivbarn och bli bortlämnad.Jag hade tankar som : " Min 1:a mamma ville inte ha mig, o inte min 2:a mamma heller..vad gör jag för fel??
    Det förstår jag verkligen... Men varken en pyttebebis eller en elvaåring kan göra så mycket fel att den förtjänar att bli övergiven... Så mitt svar blir: absolut ingenting har du gjort fel. Det spelar ingen roll om du så var helt skogstokig som elvaåring. Bra föräldrar beter sig inte så där. Du var bara ett litet barn! Jag blir så arg på dina (adoptiv)föräldrar att jag kan smälla av... Men precis som Thalis skriver så är jag samtidigt tacksam att du vill dela med dig. Att dina erfarenheter ändå kan hjälpa och påminna om vad enormt viktigt det är att hela tiden bekräfta sina barn. För barn är så snabba på att ta på sig all skuld för allting själva... När det egentligen är föräldrarnas fel
Svar på tråden Ja, adoptivföräldrar får lämna tillbaks barn