• Anonym

Check från utlänsk bank!??

får jag fråga hur du fått en sådan check?

måste berätta att när vi skulle sälja vår bil ch vi misstänkte att de som kontaktade oss för att köpa bilen var bedragare.
    Jag hade det i bakhuvudet hela tiden.
    han snackade om att han skulle komma hit och hämta bilen, sen mejlade han o sa att hans advokat kommer hit o hämtar bilden.
    vi sa ok.
    vi fick hem en check på 60 tusen, MEN jag hade det i bakhuvudet hela tiden om de var bedragare.
    så vi ljög och kontaktade köpare och sa att vi har kollat upp checken och den var falsk!

han skrev aldrig mera.

så var försiktig när det är utlänska köpare för nått..
    nu vet jag ju inte varför du har en utlänsk check men men

• Anonym
    Anonym (hmm) skrev 2008-03-26 09:12:57 följande:
    Men det står på nätet om att en del inte tar emot såna checkar blaha blaha och att dom går genom inkasso? Fattade noll! presens konjunktiv skrev 2008-03-26 09:05:06 följande:
    jaa när vi fick den s.k checken så ringde jag banken för att fråga hur jag går till väga med att lösa ut dem mm.
    då sa de att checken var tvungen att gå genom inkasso om jag inte minns fel för att de kollar om checken är falsk eller ej. och den processen tar 30 dagar eller nått. sen i slut ändan om den visar sig vara falsk så blir man återbetalningskyldig.
    så sa de till mig ang utlänska banker och utlänska checkar
  • Anonym

Du använder din egen bank, du får pengarna direkt i handen. Sen kollar de upp checken och är den falsk är du återbetalningsskyldig.

• Anonym

Ja avgiften kan de ta av de pengar du får ut. Efersom du får pengarna direkt i handen!

Funkar som på posten när du hämtar ut pengar där, de tar en liten del av summan du får ut.

Svar på tråden Check från utlänsk bank!??