Inlägg från: 3 hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3 hjärtan

Era bästa barnmatsrecept (6-8 månader)

Hej!
    Sonen verkar ha blivit allergisk mot något, så jag tänkte börja laga egen mat till honom för att ha lättare att komma på vad det kan vara. Jag har en aning om att det kan vara morot, tomat eller äpple.

Så nu behöver jag era barnmatsrecept! Fågel, fisk, kött elelr vegetariskt har ingen betydelse. Även desserter.

Han är 6 månader, så mat ni gjort till era barn mellan 6-8 månader.

• Svar på tråden Era bästa barnmatsrecept (6-8 månader)
  • 3 hjärtan

strandskata: fiskreceptet verkade ju gott ju! det andra också. men kan man ge citron och sånt? köpte en igår för att ha till matlagningen, men så kom ja på att man kanske inte får ge det till 6-månaders?

• 3 hjärtan

strandskata: min son gillar också mat som smakar mycket, så ska testa citronen. vitlök också. jag älskar vitlök, så han borde vara van vid det sen bröstmjölken också
    man kan väl testa de flesta kryddor va? bara inte salt?

en annan fråga, som säkert är jättedum, men kålrot, visst får man ge det?

6-månaders maten skiljer väl sig egentligen inte så speciellt mycket från 8-månaders maten väl? bara att det är mer bitar i 8-månaders?

• 3 hjärtan

lilla trynet: tack verkar också jättegott!
    gud vad roligt! här ska lagas mat! pengar man kommer spara också! men det är ju bara en bonus!

• 3 hjärtan

får prova den med soltorkade tomater också då dumt iofs med salt, men det är nog inte mycket.. och använder man konserverad majs i pureerna så är det ju salt i det också.

Svar på tråden Era bästa barnmatsrecept (6-8 månader)