• tilda81

Era bästa barnmatsrecept (6-8 månader)

men kan man ta smaksatta cremefraich burkar? lika så har jag tänkt på med fiskbullar som ligger i dillsås eller hummersås.Nu köper jag fisk bullar i buljong å så gör jag sås med cremefraich eller grädda vad köper ni för fett% på grädden?

Min tös håller på att få tänder för fulla muggar så mycket mat som jag gör nu duger inte för tillfället men nått hon verkligen tycker om är Kalvsylta med potatis och grönsaker :)

• tilda81

Men om salt kommer i början av innehållsförteckninge e de mycket i och jag har kollat på fiskbullar i buljong och den står inte i början.Men hur e de då med kassler som min tjej ocks¨å ätar där är de också salt? Jag nämde i förrgår för min bvc att hon älskar kalvsylta hon sa inget om att de inte var bra.

Jonsi skrev 2008-04-09 15:38:43 följande:
    Nu kommer jag och är lite präktig med pekpinne, förlåt... Men enligt mitt bvc ska man inte ge fiskbullar i buljong/dillsås etc eftersom det är salt i det, utan köpa de frysta fiskbullarna. Samma sak med majs som nån nämnde, man bör köpa fryst majs och inte den som ligger i lag i burk.Kalvsylta låter också lite halvbra - hör inte det till "nitrit-bovarna" såsom korv, skinka etc?
Svar på tråden Era bästa barnmatsrecept (6-8 månader)