Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?
Är nybliven mamma till lilla Theo och undrar om det finns någon fler nybliven förälder i trakten?
Är nybliven mamma till lilla Theo och undrar om det finns någon fler nybliven förälder i trakten?
Jag är helt klart för en stor familj...man har så mycket glädje och nytta av varandra...jag är äldst i skaran och minstingarna som är tvillingar har redan hunnit fylla 11!
Jag känner att jag att gjort mitt, angående att befolka Sverige.
Tycker att det känns mysigt med stora familjer, fast för egen del så räcker det med 2.
Jag bor inte heller långt ifrån sjukhuset. Fast med 2:an var jag tvungen att åka bil till förlossningen ändå, för att det gick med raketfart när den här lilla skruttan skulle ut. Var på förlossningen i 30 minuter!!!!
Jag läste i din blogg att du funderade på babyrytmik, hade du tänkt att gå till kyrkan då??
Kikar in!
Är född Kalmarbo, men har bott i Göteborg i 6 år tills nyligen när vi bestämde oss för att flytta tillbaka.
Vi har en Ronja 2,5år och jag väntar hennes syskon nu i slutet på april.
Jag är inte heller troende, fast jag gick med min son och jag har tänkt att gå med lill-tjejen åxå. Jag har gått för att jag tycker det är en mysig stund och för att träffa andra mammor + barn. Man känner sig lite osocial annars tycker jag när man är mammaledig.
Hallå där Bei Bei!! Hur kommer det sig att ni vill flytta tillbaka? I vilken del av kalmar bor ni då?
Hej hej!
Vi har redan flyttat Vi har bägge två våra föräldrar här och jag har en del syskon också här. Vi var rätt trötta på boendesituationen i Göteborg (bodde i en 2:a inte ens centralt och betalade 7500:- i hyra) och köpa lägenhet eller hus kändes uteslutet med de priserna...
Nu bor vi i det nybyggda området i Funkabo (Vasallparken). Härliga 2-planshus med radhuskänsla Trivs jättebra.
Vart bor du?