• Malin och två prinsar

Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?

Är nybliven mamma till lilla Theo och undrar om det finns någon fler nybliven förälder i trakten?

• Svar på tråden Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?
  • spallen

Bei bei: Vad spännande!! Du har säkert fått en bebis nu när jag skriver, hoppas att allt har gått bra för er. Skriv SNART och berätta!!!!!!!!!

Malin m 2 prinsar: Vi syns där vid 13-tiden. Det ska bli mysigt.
    Tilda somnar oftast vid 20.00-tiden och vaknar nån gång runt 06-07. Ibland vaknar hon och vill ha mat på natten och ibland så sover hon hela natten. Fast det sköna är att hon somnar om direkt om hon har ätit på natten.
    Man känner sig väldigt mycket mer utvilad nu än man gjorde i början.

Synd att det inte är fler mammor som hänger på i tråden, för att det måste ju vara fler än vi som precis har fått barn i Kalmar.

Ha en skön lördagkväll!!!

• Bei Bei

Vi är hemma igen. Var bara öppen 1,5 så jag fick sömntablett och bricanyl. Har sovit en stund och nu har värkarna kommit var 9:e minut i flera timmar. Gör skitont. Tycker det antingen kan speeda upp lite eller lägga av... *trött*

♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • spallen

Vad fasen, vad typiskt!!Om du har fått sova inatt så testa sedan att försöka att gå så mycket du kan.... dom säger ju att det ska hjälpa!!
    Lycka till!!
    Uppdatera gärna igen.

• Malin och två prinsar

Bei Bei! Vad tufft! Hoppas att värkarna sätter igång ordenltligt snart! Det är ingen tröst men det var samma för mig...vattnet gick onsdag morgon och värkarna satte igång så smått den eftermiddagen....med 5-7 min mellanrum...det dröjde till fredag kväll innan lilla Theo behagade att titta ut!

INTE FÖR ATT DET KOMMER ATT BLI SÅ FÖR DIG!! Nej...din lilla kommer nog ut när som helst ska du se =)

Kämpa på! Du är jätteduktig och snart får du din underbara belöning!
    Lycka till!!

• Malin och två prinsar

Spallen! Vad kul det var att ses och vad söt lilla Tilda var! Bei Bei hoppas allt gick bra på förlossningen! Ska bege mig ut i det underbara vårvädret nu! Kramar!

• Bei Bei

Hej allihopa! Hannes har kommit till världen

Åkte in igen på natten i lördags, hade så himla ont då och åkte in fast värkarna bara kom med 9 min mellanrum efter bricanylen.
    Var inne på förlossningen igen vid 00 och denna gången sa bm att jag skulle få stanna för jag var i förlossning! Jippi!
    Öppen 3 cm när vi kom in. Fick akupunktur och efter det tog jag ett bad. Slemmisen gick i badet och värkarna tilltog ännu kraftigare. Vid 03 kände bm efter igen och då var jag öppen 4cm och hjärtljuden hade gått upp lite för högt på bebisen. En läkare beslöst att bm skulle sätta skalpelektrod för ha lite bättre koll på hur bebisen mådde. Hinnorna togs och skalpelektroden sattes. Men det visade inte rätt värden och en ny fick sättas, men inte heller den visade rätt och nu hade jag rejält ont. Eda skule sättas och en läkare kommer för att sätta eda. Då säger hon att bebisen ligger i säte

Ett UL bekräftar det hon sa och ett akutsnitt lades 30 min senare. Hannes fick 10 i apgarpoäng och mådde toppen direkt Blev ett snopet slut, men jag är så glad att det upptäcktes i tid! Han vägde 3880 och var 50 lång.

www2.ltkalmar.se/webbisar/info.asp
    Här är bild på webbisar och det finns lite bilder under mappen "Hannes" i mitt galleri.

Hoppas allt är bra med er tjejer. Träffas gärna för en fika när jag återhämtat mig.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • spallen

Bei Bei: En väldigt söt liten Hannes, vilken tur bara att du slapp att klämma ut honom i säte.
    Hur kan dom missa en sån sak, eller har han vänt på sig?
    Skönt att ha det gjort iallafall!!

Självklart tar vi en fika nån gång, du kanske vill komma till oxhagen? Eller så ligger ju skälby nära.

Malin m 2 prinsar: Detsamma, det var trevligt att träffa dig o Theo åxå. Hoppas att vi syns där nästa vecka åxå!!

• Malin och två prinsar

Hej tjejer! Hoppas ni har haft det bra! Själv har vi varit ute och promenerat två gånger idag i det härliga vädret! Det här är ju som vi är van vid att det är i slutet av juni "hemma i luleå" helt underbart!

Bei Bei! Så underbart söt lille Hannes var! hoppas att du har börjat återhämta dig någolunda och att du njuter av den här tiden nu! Tar gärna en fika då du känner att du har tid och ork!

Spallen, vi ses absolut på tisdag!
    Kram på er, Theo håller på att riva ner hela gymmet nu så det är bäst jag kilar och kollar vad han håller på med =)

• spallen

Bei Bei: Hur är det med er nu? Vad tycker storasyster om den nya familjemedlemen?
    Oscar var ju inte jätteglad första tiden, fast nu har han "vant" sig med Tilda.

Malin m 2 prinsar: vi syns imorgon då!!

• Malin och två prinsar

Hallå tjejer! Spallen, jag märkte inte ens att du gick...var så inne i sången trots att Theo sov =) *ler* Hur gick det med bilen? Är den körduglig?
    Var och vaccinerade Theo idag och det gick över förväntan! Han var 60.5 lång nu å vägde 6205..så nog är han allt lite större än Tilda =) Nu är det ju ingen sångstund nästa vecka men vad sägs om att ses igen veckan därpå eller en annan dag? Vi bor ju trots allt grannar!!

Bei Bei hoppas du å lilla familjen har det bra! Hur är det med lilla hannes?

Ikon- det var ett tag sedan man såg dig här, hoppas allt är väl md dig!

Kram på er tjejer!

Svar på tråden Nybliven förälder i Kalmar?!!?!?