"jag tror på en högre makt"
JAg tror inte på gud.. Men jag tror på änglar och en högre makt, ja.
Gud är bibeln o jesus o kyrkan.. etc.
Om gud nu hade funnits eller jesus så varför måste de "dyrkas" i en kyrka? Med en man upphängt på kors?
Jag läste lite om detta och fann då detta:
En arkeolog hade funnit en gammal bibel som de säger att "jesus" hade skrivit själv, inga översättingar eller annat. Utan hans eget språk etc. De översatte boen o fann detta:
"Om ni vill "hylla" mig när jag inte längre finns, bygg inga hus eller ge inga offer för min skull. Om ni vill be till mig eller Gud, gå inte till ett hus för det. Jag (jesus) och Gud finns överallt, under stenen utanför din dörr, i vinden, i alla träd och främst i alla människor."
Länge sen jag läste om detta så nerskrivingen blev inte så bra ser jag..
Men iaf, detta kom fram till påven och alla de "högsta hönsen", de förbjöd bibeln trots att det hade bevisats att detta var "äkta". För om boken hade godkänts som den "nya" bibeln så hade kyrkan gått i "konkurs".
Så om jag ska tro på nåt ang "Gud" så skulle det vara detta.. Inte nåt som kristendomen handlar om idag.
Och vem vet, kanske denna "jesus" var en lurendrejeri-människa, som bedrog alla och därför hängdes han på kors, men att en annan människa ändrade historian till det goda.
Finns mkt att säga om detta..
Kortfattat är jag nog en "New Age:are"!
*kram*