Inlägg från: maskoten |Visa alla inlägg
  • maskoten

Virktråd1

Halloj! Här är en till som precis har blivit biten Har gett mig på att göra en pläd med mormorsrutor... vi får väl se hur det går. Läste att man behöver ca 144 st... just nu har jag 7 st färdiga
    Hade lite svårt att fatta beskrivningen av en halvstolpe (virkade senast i skolan för sisådär 100 år sen), men smart som jag är så kollade jag YouTube och fann en beskrivning där. 
    I Love Internet Hur gjorde man innan det fanns???

Kaldorei: Vilka söta små gossedjur!!

♥ Mamma till Max ♥
  • maskoten
    Allimac 2004 skrev 2008-04-08 15:43:12 följande:
    HejLa just ut en fråga, men så hittade jag den här tråden, så jag frågar här medKan någon översätta vad dessa termer blir på svenska?ChainSingle CrochetDouble CrochetLoopsSlip Stitch
    Såg att du redan fått svar men... när jag letade efter vad halvstolpe heter på engelska så hittade jag detta fina blogg inlägg: http://virkverket.blogspot.com/2007/05/engelska-virktermer.html
    MariaBr skrev 2008-04-08 20:29:07 följande:
    Beatrize74 - fina grejer du gjort!Jag kämpar på med min filt med mormorsrutor. Har gjort typ 25 st så det behövs minst 50st till... suck har börjat tröttna på att virka det mönstret.
    Håller också på med en filt av mormorsrutor... 11 rutor färdiga so far. Men jag räknar med att behöva göra 144 st för att få en filt som är ca 1x1 m. Hur stora är dina rutor?
    ♥ Mamma till Max ♥
Svar på tråden Virktråd1